کد خبر 7686
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

۴۳ میلیون دلار از پول های ایران در آمریکا آزاد شد

۴۳ میلیون دلار از پول های ایران در آمریکا آزاد شد

معاون حقوقی رییس‌جمهور از بررسی لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها پس از رسیدگی مجلس به برنامه هفتم توسعه هم خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور در حاشیه نشست هیات وزیران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بخش هایی از گفت و گوی دهقان را در ادامه می خوانید:

درباره تعیین تکلیف شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور؛ اقدامات تخصصی و حقوقی انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم.

درباره برنامه‌های دولت برای آزادسازی ارزهای کشور در بانک‌های سایر کشورها؛ در مواردی که دچار مشکل هستیم از مجلس شورای اسلامی تقاضای اصل ۱۳۹ قانون اساسی را کرده‌ایم تا اقدامات حقوقی و شکایت به مراجع بین‌المللی را آغاز کنیم. بانک مرکزی مسوول اعلام نام کشورهایی است که شامل شکایت‌های دولت ایران می‌شوند.

۴۳ میلیون دلار از پول های ما در آمریکا آزاد شد و در دسترس ماست.

درباره بررسی لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها پس از رسیدگی مجلس به برنامه هفتم توسعه}: لایحه دولت و طرح مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی در هم تلفیق می‌شود.

درباره سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی؛ متاسفانه وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد «نبود بودجه.» دولت‌های اسلامی در کنار نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 7686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =