کد خبر 7716
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

۳۷ درصد اشتغال کردستان مربوط به بخش صنعت و معدن است

۳۷ درصد اشتغال کردستان مربوط به بخش صنعت و معدن است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۳۷ درصد اشتغال استان مربوط به بخش های صنعت، معدن و تجارت بوده و این روند در حال افزایش است.

به گزارش آهن نیوز؛ بختیار خلیقی با اشاره به اینکه مجموعه صمت در ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی استان نقش دارد، اظهار کرد: در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده ایم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم و با تلاش کارکنان این مجموعه و تولیدکنندگان، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی اتفاق افتاد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه تسهیل و رفع موانع تولید پیشروی صنعت گران استان نقش موثری در تقویت واحدهای صنعتی دارد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و همت مسئولان، امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

خلیقی به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر چندین طرح صنعتی افتتاح می شود که تاثیر بسزایی در تولید و اشتغال استان دارد.

وی به برگزاری جشن احیای واحدهای راکد در آینده ای نزدیک اشاره و اضافه کرد: احیای واحدهای راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحدهای جدید است چون با تزریق تسهیلات به این واحدها می توان در مدت زمان کمتری به تولید و اشتغال دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 7716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =