کد خبر 7720
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

گرانی فولاد چالش تولیدکنندگان آسانسور در کشور است

گرانی فولاد چالش تولیدکنندگان آسانسور در کشور است

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته با اشاره به مشکلات مربوط به تولید آسانسور گفت: اکنون تولیدکنندگان آسانسور فولاد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که قیمت آن چند برابر قیمت فولاد عرضه شده در بورس است.

به گزارش آهن نیوز؛ محمود خیبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و تجهیزات جانبی مشهد افزود: در صورتی که کارخانه های تولید داخل فولاد در کشور فولاد را حتی به نرخ صادراتی به تولیدکنندگان آسانسور بدهند، آنان حاضر به خرید آن هستند.

وی بیان کرد: زمینه تامین فولاد تولیدکنندگان آسانسور از طریق بورس باید فراهم شود تا قیمت تمام شده تولید آنها کاهش یابد.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت تولیدات استان گفت: ۵۰ واحد تولید کننده قطعات آسانسور و ۲۴۰ شرکت طراحی و مونتاژ قطعات آسانسور در استان بویژه مشهد فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان قطعات آسانسور در خراسان رضوی اقدام به صادرات این قطعات به کشورهای آسیای میانه نیز می کنند و کیفیت تولیدات آنها نیز قابل توجه است.

خیبری مشکل عمده مربوط به بخش آسانسور را وجود آسانسورهای قدیمی و خطرناکی دانست که در مراکز درمانی یا مراکز اقامتی اطراف حرم مطهر رضوی استقرار دارند و فاقد استانداردهای لازم هستند.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی گفت: پارسال از ۳۴۰ آسانسوری که در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی بررسی شد، ۳۰ مورد معادل ۱۰ درصد از آنها فاقد استاندارد بود.

وی اظهار کرد: اکنون مشکل استاندارد آسانسورها برطرف شده و همه استانداردهایی که ساخته و نصب می شوند مشمول استاندارد اولیه و ادواری هستند، اما آسانسورهای قدیمی استاندارد لازم را نداشته و پرخطر به شمار می روند.

خیبری افزود: کارگروهی تحت عنوان کارگروه نظارت بر آسانسور در خراسان رضوی به ریاست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیری اداره کل استاندارد و عضویت سایر دستگاه های اجرایی تشکیل شده است که مجوز نظارت بر آسانسورهای قدیمی اطراف حرم رضوی توسط این کارگروه صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این خصوص مجوزی از کارگروه مزبور برای راه اندازی سامانده ویژه راه اندازی آسانسور در ساخت و سازها اخذ شده است، بطوریکه بر اساس آن کارفرما از ابتدای ساخت یک ابنیه در سامانه ثبت نام کند تا از این طریق به شهرداری و سازمان نظام مهندسی و ساختمان و شرکتهای طراحی و مونتاژ آسانسور متصل شود و از همان ابتدای ساخت خانه، حدود چاله آسانسور و نحوه قرارگیری آن مشخص شود نه اینکه جانمایی آن در مرحله آخر گذاشته شود.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی گفت: برای راه اندازی این سامانه که نیازمند ۱۰ میلیارد ریال هزینه است، نیازمند همراهی و کمک شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 7720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =