کد خبر 7755
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

آهن‌نیوز بررسی کرد:

قیمت سنگ‌آهن افزایش یافت/ سیاست حمایتی دولت چین جواب داد

قیمت سنگ‌آهن افزایش یافت/ سیاست حمایتی دولت چین جواب داد

براساس داده‌های منتشر شده، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، برای دوره ۲۰ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۱.۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل تا ۸۷۶.۵ یوان / تن (۱۱۹.۷۶ دلار در هر تن) رسید.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ براساس داده‌های منتشر شده، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، برای دوره ۲۰ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۱.۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل تا ۸۷۶.۵ یوان / تن (۱۱۹.۷۶ دلار در هر تن) رسید. در بورس سنگاپور نیز قیمت معاملات آتی پایه نوامبر تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۰.۳ درصد نسبت به قیمت یک هفته قبل افزایش یافت و تا ۱۱۷.۱۵ دلار در هر تن رسید.

قیمت سنگ آهن هفته گذشته در بحبوحه نگرانی‌های بازار در مورد بازار ضعیف املاک چین و تولید ضعیف‌تر از حد انتظار فولاد چین در ماه سپتامبر، نوسان داشت. عدم اطمینان بازار باعث کاهش قیمت مواد خام به ۱۱۲-۱۱۴ دلار در هر تن شد. با این حال، در پایان هفته شرایط بهبود یافته و حتی نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.

بازار املاک چین که حدود یک سوم تقاضای فولاد این کشور را تشکیل می‌دهد، باعث نوسانات بازار شده زیرا بهبود آن به شدت به مشوق های دولتی وابسته است. علیرغم تعدادی از اقدامات محرک دولت، تاکنون علائم کمی از بهبود در کوتاه مدت را نشان داده است. برخی از فعالان بازار بر این باورند که ضعف در بخش املاک و مستغلات در کوتاه مدت تأثیر مثبتی بر بازار سنگ آهن خواهد داشت، زیرا به این معنی است که به زودی اقدامات تکمیلی برای تحریک آن انجام خواهد شد.

فشار نزولی بر قیمت کالاها در پایان هفته به پایان رسید زیرا پکن انتشار یک تریلیون یوان (۱۳۷ میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی را در ۲۶ اکتبر تصویب کرد که با افزایش محرک‌ها کسری بودجه را به شدت افزایش داد. این اقدامات مربوطه بر اعتماد بازار افزوده و از قیمت سنگ آهن به سمت افزایش حمایت کرده است. شرکت فولادساز بائوشان اعلام کردند: «تقاضای فولاد چین در سه ماهه چهارم سال جاری و تا سال ۲۰۲۴ حمایت قوی از بخش زیرساخت دریافت خواهد کرد که توسط محرک‌های اقتصادی حمایت می‌شود».

با این حال، نگرانی‌های مداوم در مورد بخش املاک و مستغلات چین و حاشیه‌ سود نامطلوب برای کارخانه‌هایی که به دلیل فروش ضعیف و هزینه‌های بالای مواد خام آسیب دیده‌اند، می‌تواند درآمد آنها را محدود کند. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد سقف احتمالی تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ هنوز تا حدودی تأثیر محرک‌های اقتصادی را مختل می‌کند.

 شرکت‌های فولاد چین در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش دادند و به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساندند. در ژانویه تا سپتامبر، فولادسازان کشور واردات سنگ آهن را با ۶.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رسید. متوسط ​​قیمت واردات در این مدت ۱۱۱.۹ دلار در هر تن بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =