کد خبر 7772
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

پرونده ۱۳ تخلف برداشت‌ غیرمجاز معدنی سبزوار روی میز قاضی

پرونده ۱۳ تخلف برداشت‌ غیرمجاز معدنی سبزوار روی میز قاضی

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: پرونده ۱۳ مورد برداشت غیرمجاز مواد معدنی از پهنه‌های این شهرستان برای برخورد و احقاق حقوق دولتی به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین شریعتمدار تهرانی اظهار کرد: نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و بهره‌برداری از معادن یکی از وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت است که برای برخورد با متخلفان این حوزه، بازدیدهای مستمری را در برنامه دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان این اداره امسال بازدید نظارتی از ۱۵۸ محدوده معدنی منطقه سبزوار و تنظیم گزارش میزان برداشت واقعی انجام شده توسط بهره برداران را صورت داده اند.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین ۲۱ مورد بازدید مشترک با ادارات و دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعـی، راه و شهرسازی، محیط زیست و نظام مهندسی معدن از پهنه های معدنی سبزوار انجام شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است که توسعه واحدهای فرآوری در این بخش اهمیت بالایی دارد و در این راستا طی سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار نیز با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

کد خبر 7772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =