کد خبر 7796
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

روزی حدود چهار میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادرات شد

روزی حدود چهار میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادرات شد

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در ۲۱۶ روز سال جاری(با احتساب روزهای تعطیل) بطور متوسط روزانه سه میلیون ۹۴۳ هزار دلار و ۶ میلیون و ۲۹۹ هزار کیلوگرم کالا از طریق گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از رسول کوهستانی پزوه افزود : صادرات هفت ماهه سال جاری از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان یک میلیون و ۳۵۴ هزار تُن و به ارزش ۸۴۷ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، از لحاظ وزن هشت درصد و از حیث ارزش ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اقلام صادراتی گمرکات استان را شامل ۶۱۶ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: عمده‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چُدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و دستباف و محصولات لبنی دربرمی‌گیرد.

مدیرکل گمرکات اصفهان ادامه داد: ۸۷ کشور هدف صادرات از طریق گمرکات استان هستند که در این مدت عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات اصفهان بوده‌اند.

وی با اشاره به واردات کالا از طریق گمرکات استان اضافه کرد: ۷۱ هزار و ۴۸ تُن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار در هفت ماهه امسال از طریق گمرکات استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد افزایش داشته است.

کوهستانی پزوه، عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین‌آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه و واسطه‌ای مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا در این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصدگمرکات استان بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 7796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =