کد خبر 7797
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

سازمان لیگ نمی‌خواهد سپاهان-پرسپولیس لغو شود!

سازمان لیگ نمی‌خواهد سپاهان-پرسپولیس لغو شود!

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به لغو هیچ کدام از مسابقات هفته دهم لیگ برتر از جمله سپاهان و پرسپولیس ندارد.

به گزارش آهن نیوز؛ امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی امروز در مصاحبه خود از احتمال تغییر در برنامه هفته دهم لیگ برتر حرف زد؛ او گفت که قصد دارد از روز ۲۰ آبان اردوی تیم ملی را برگزار کند و اگر این اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر برای هفته دهم به مشکل خواهد خورد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، هفته دهم لیگ برتر طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آبان ماه برگزار می‌شود؛ روز ۱۹ آبان ۴ مسابقه پیش‌بینی شده  و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز هرروز دو بازی در نظر گرفته شده است.

اگر امیر قلعه‌نویی اصرار داشته باشد که اردوی تیم ملی از روز ۲۰ آبان شروع شود، عملا امکان برگزاری در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان وجود ندارد.

در حالی قرار است در جلسه سازمان لیگ با قلعه‌نویی مسئله مربوط به تیم برنامه هفته دهم مورد مشورت و بحث قرار بگیرد که کمیته مسابقات با توجه به پُر بودن تقویم خود علاقه‌ای به تعویق حتی یک مسابقه هم ندارد.

در چنین شرایطی احتمال اینکه دو بازی روز شنبه ۲۰ آبان (استقلال مقابل تراکتور و نفت آبادان مقابل هوادار) در روز جمعه ۱۹ آبان برگزار شود، وجود دارد.

اگر این اتفاق بیفتد، مهم‌ترین مسئله درباره دو بازی روز یکشنبه ۲۱ آبان است؛ بازی‌هایی که طی آنها سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند؛ نساجی در آن روز میزبان ذوب‌آهن و دیگر مسابقه نیز بین دو تیم مطرح لیگ یعنی سپاهان و پرسپولیس برگزار می‌شود.

سازمان لیگ به این دلیل دو بازی مذکور را در روز یکشنبه ۲۱ آبان برنامه ریزی کرده که نساجی، پرسپولیس و سپاهان چند روز قبل باید در لیگ قهرمانان به میدان بروند. در این بین بازی نساجی و نوبهار ازبکستان روز ۱۵ آبان برگزار می‌شود و شاید با موافقت باشگاه نساجی بشود بازی این تیم با ذوب‌آهن را در روز ۲۰ آبان برگزار کرد.

درباره بازی سپاهان و پرسپولیس اما جابه‌جایی زمان و برگزاری آن یک روز زودتر امکان پذیر نیست. اگرچه سپاهان در روز دوشنبه ۱۵ آبان باید مقابل آلمالیق ازبکستان به میدان برود، اما پرسپولیس یک روز بعد (۱۶ آبان) باید در تاجیکستان با استقلال این کشور روبه‌رو شود و عملا اینکه پرسپولیس ۴ روز بعد از بازگشت از تاجیکستان در اصفهان مقابل سپاهان به میدان برود، وجود ندارد.

در این شرایط مسئولان سازمان لیگ هرگز درخواست لغو هیچ مسابقه‌ای را ندارند؛ آنها شاید برخی بازی‌ها را جابه جا کنند تا اردوی تیم ملی هم در سر زمان مقرر شروع شود، اما لغو بازی سپاهان و پرسپولیس و حتی نساجی و ذوب‌آهن مورد پسند کمیته مسابقات نیست، چراکه تقویم آنها برای برگزاری بازی‌ها کاملا پر است و تعویق حتی یک مسابقه سازمان لیگ را به یک چالش بزرگ قبل از جام ملت‌های آسیا می‌اندازد.

منبع: ورزش ۳

انتهای پیام/

کد خبر 7797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =