کد خبر 7813
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

راه‌اندازی کارخانه فولادسازی اولویت شرکت فولاد اکسین خوزستان

راه‌اندازی کارخانه فولادسازی اولویت شرکت فولاد اکسین خوزستان

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اولویت فولاد اکسین راه‌اندازی واحد فولادسازی است گفت: سهامداران این شرکت تاکید ویژه‌ای بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کارخانه فولادسازی دارند و بر همین اساس بخش عمده سرمایه شرکت، به این پروژه اختصاص داده شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ مصطفی اسکندری ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با بهره‌برداری از کارخانه فولادسازی و همچنین تامین اسلب کافی، تولید محصولات متنوع و با ارزش افزوده بالا در این شرکت آغاز شود.

وی با بیان اینکه فولاد اکسین در تامین اسلب مورد نیاز خود برای تحقق کامل ظرفیت اسمی تولید با چالش مواجه است افزود: اولویت شرکت تامین سرمایه در گردش کافی و راه‌اندازی کارخانه فولادسازی است تا پس از بهره‌برداری از آن و تامین اسلب کافی، علاوه بر رشد تولید ورق عریض فولادی، محصولات با ارزش افزوده بالا همچون فولاد زنگ‌نزن را هم به سبد تولیدات شرکت اضافه کنند.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه فولاد اکسین خوزستان تنها تولیدکننده ورق عریض فولادی در کشور است اگر تولید این محصول رقابتی شود و شرکت‌های تولیدکننده ورق فولادی، از یک سو اقدام به تولید آن کرده و از سوی دیگر خود این شرکت‌ها نیز تولیدکننده اسلب باشند، بنابراین آینده فولاد اکسین به خطر خواهد افتاد.

وی گفت: هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به خوزستان در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیات اجرایی واحد فولادسازی در محل شرکت فولاد اکسین خوزستان آغاز شد که اتفاقی بسیار مهم برای این شرکت قلمداد می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعات فنی این طرح در حال انجام است و امیدواریم طی هفته‌های پیش رو وارد بخش اجرا شود تا واحد فولادسازی شرکت در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود. با بهره‌برداری از این کارخانه، سبد محصولات شرکت فولاد اکسین گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌شود و به دنبال آن، محصولاتی همچون فولادهای زنگ‌نزن که سودآوری قابل‌توجهی نیز به همراه دارند، به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ورق‌های موردنیاز در صنایع مختلفی همچون کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و مخازن تحت فشار در این شرکت تولید می‌شوند، به طرح‌های توسعه‌ای فولاد اکسین در حوزه پایین‌دست اشاره کرد و گفت: پروژه مخزن سازی از جمله طرح‌های توسعه‌ای به شمار می‌رود. مخزن در صنعت نفت و گاز کاربردهای فراوانی دارد و در حال حاضر مطالعات مرتبط با این طرح توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: تکمیل زنجیره فولاد به ویژه در پایین‌دست، سودآوری قابل‌توجهی برای شرکت به همراه خواهد داشت بر همین اساس اجرای چند طرح توسعه‌ای دیگر نیز در این حوزه در دست بررسی است.

فولاد سبز

وی در ارتباط با اقدامات شرکت فولاد اکسین خوزستان در راستای تولید فولاد سبز، خاطرنشان کرد: فولاد اکسین، همواره به دنبال حفظ و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی موجود بوده و تکنولوژی که قرار است در کارخانه فولادسازی شرکت به‌کار گرفته شود، قطعا بر پایه تولید فولاد سبز خواهد بود.

اسکندری در ادامه با اشاره به عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری توضیح داد: میزان تولید فولاد اکسین در نیمه نخست سال جاری، حدود ۴۲٠ هزار تن ورق فولادی برآورد شده که سهم عمده آن به ورق‌های (API) اختصاص دارد این ورق‌ها به طور مستقیم در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت فولاد اکسین تنها تولیدکننده این ورق‌ها در سطح کشور است.

افزایش ۱۲۰ درصدی سود شرکت

وی اضافه کرد: میزان تولید شرکت در ۶ ماهه ابتدایی امسال، با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود و سود شرکت در سال جاری، ۱۲٠ درصد نسبت به بودجه مصوب افزایش یافت.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: هم‌اکنون تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و قرارداد فروش کلیه محصولات خود تا پایان سال جاری منعقد کرده ‌است.

فولاد اکسین؛ صادرکننده برتر فولادی در کشور

وی صادرات را از جمله مسائل حائز اهمیت در شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد و گفت: در بیست و هفتمین سال‌روز ملی صادرات که با حضور برخی وزرا و مدیران عالی کشور برای نخستین بار به عنوان صادرکننده نمونه کشور برگزیده شد این افتخارآفرینی در کنار رشد تولید و سوددهی، حاصل مدیریت جهادی و تلاش روزافزون تمام کارکنان زحمتکش و توانمند فولاد اکسین بوده است.

اسکندری ادامه داد: صادرات ورق عریض فولادی تولید شده در فولاد اکسین به کشورهای اسپانیا، عراق، امارات، تاجیکستان و... سال گذشته به حدود ۵۴ هزار و ۲۰۰ تن رسید که این میزان با افزایش ۵۴ درصدی نسبت به سال پیش از آن همراه بود.

وی افزود: توسعه صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان، منجر به رشد سودآوری و همچنین ارزآوری به داخل کشور خواهد شد بنابراین در تلاش هستیم تا رکوردهای جدیدی را تا پایان سال جاری در این زمینه به ثبت برسانیم.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه به عوامل موثر در موفقیت‌های این شرکت طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: قطعا انعطاف‌پذیری و عملکرد موفق در حوزه بازرگانی شرکت و همچنین آشنایی هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان خارجی با مجموعه فولاد اکسین و محصولات آن، نقش بسزایی در موفقیت‌های روزافزون شرکت در حوزه سودآوری و همچنین صادرات داشته است.

وی ادامه داد: کیفیت بالای ورق‌های عریض فولاد اکسین، عامل دیگری است که در این زمینه بسیار اثرگذار واقع شده و افزایش رضایت مشتریان کنونی و اضافه شدن مشتریان جدید را به همراه داشته است.

اسکندری در ارتباط با اقدامات شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینه تامین پایدار مواد اولیه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود که باعث شده است فولاد اکسین تا به امروز نتواند ظرفیت اسمی تولید خود را محقق کند، عدم تامین کافی اسلب به عنوان ماده اولیه اصلی شرکت است.

وی گفت: اسلب مورد نیاز شرکت از شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان تامین می‌شود و برای اینکه بتوان به ظرفیت اسمی تولید شرکت دست پیدا کرد باید اسلب‌هایی را با ابعاد و وزن‌های مشخص تامین کرده و سپس آن را به ورق عریض فولادی تبدیل کرد که متاسفانه اسلب‌های مدنظر مجموعه حتی در شرکت فولاد مبارکه هم تولید نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 7813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =