کد خبر 7816
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بازار کم رونق نوردها در رینگ صنعتی امروز/ تختال SM حذف شد

بازار کم رونق نوردها در رینگ صنعتی امروز/ تختال SM حذف شد

پایان معاملات امروز محصولات زنحیره فولاد در بورس کالا که بیشتر جز مقاطع نوردی بود با ریزش چشمگیری همراه بود طوری که با ریزش بیش از ۷۱ درصد محصولات عرضه شده فقط ۹۴ هزار و ۷۳۷ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، پایان معاملات امروز محصولات زنحیره فولاد در بورس کالا که بیشتر جز مقاطع نوردی بود با ریزش چشمگیری همراه بود طوری که با ریزش بیش از ۷۱ درصد محصولات عرضه شده فقط ۹۴ هزار و ۷۳۷ تن معامله شد. برای این مقدار معامله شده تقاضای چندانی نیز در بازار وجود نداشت و فقط ۵۸ هزار و ۳۶۹ تن تقاضا ثبت شد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز ببا افت زیاد بیش از ۵۴ درصدی همراه بود و بیشترین استقبال از عرضه‌های اعتباری ذوب آهن اصفهان بود که ه حجم ۱۰ هزار و ۷۴۱ تن معامله شده و با تقاضای بالای ۱۸ هزار و ۱۹۲ تنی مواجه شد. رقابت در گرفته برای این محصولات اعتباری باعث شد میانگین موزون فروش آن ۱/۱ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شود. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۹۰۰ تومان بود.

در بخش معاملات میلگرد، استقبال از این محصول همچنان بسیار ضعیف است طوریکه بیش از ۷۳ درصد محصولات راه یافته به تابلوی معاملات بدون مشتری ماند. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۲۳ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۹۱۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۷۶ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۳۹۹ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۷۶۱ تومان بود.

معاملات ناودانی و نبشی نیز در تالار صنعتی امروز چندان رونقی نداشت و حجم تقاضای ثبت شده برای آن تقریبا برابر با میزان معامله شد که بر اساس نرخ پایه نیز معامله شدند.

امروز همچنین ورق گرم نیز با کاهش بیش از ۵۱ درصدی حجم همراه بود که تقاضا ثبت شده برای آن کمتر از ۲/۷ درصد میزان عرضه شده بود. 

همچنین تختال SM عرضه توسط فولاد مبارکه یز به علت نبود مشتری به تابلوی معاملات بورس کالا راه پیدا نکرد.

تصویر زیر جزئیات معالات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

بازار کم رونق نوردها در رینگ صنعتی امروز/ تختال SM حذف شد

کد خبر 7816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =