کد خبر 7830
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

پروژه اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق و عراق آغاز شد

پروژه اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق و عراق آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال به کشور عراق از ۳ مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای اتصال مرز باشماق و کشور عراق را آغاز می‌کنیم.

به گزارش آهن نیوز؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از راه آهن همدان ـ سنندج که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همدلی بین مسوولان استان کردستان و نمایندگان مجلس در مسیر توسعه زیرساخت‌های حوزه راه تقدیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های اصلی مواصلاتی کشور از مسیر شرق به غرب کشور و رسیدن به مرز باشماق همین خط ریلی همدان ـ سنندج است که امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اتصال به کشور عراق از ۳ مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای مرز باشماق و کشور عراق را آغاز کنیم.

بذرپاش افزود: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و این مهم به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار گرفته است.

به گفته وی، تکمیل راه‌های مواصلاتی اصلی و راهبردی که هم قدرت آفرین و هم دسترسی را بیشتر می‌کند از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل بار و مسافر با تقویمی که اعلام می‌شود از همین امروز از خط آهن سنندج آغاز می‌شود.کریدور شرقی و غربی را وصل می‌کنیم که به لحاظ ثروت‌آفرینی بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: از امروز همه تلاش ما معطوف به تکمیل تمام زنجیره‌های مواصلاتی در کل کشور برای ایجاد خدمات به مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی است.

وزیر راه گفت: در صورت موافقت رئیس جمهور، پروژه اتصال راه آهن همدان ـ سنندج به مرز باشماق را به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی از امروز کلید خواهیم زد.

انتهای پیام/

کد خبر 7830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =