کد خبر 7847
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌ غربی وارد مدار تولید شد

۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌ غربی وارد مدار تولید شد

مدیرکل صمت آذربایجان‌ غربی گفت: با بهره برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری، سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: با بهره برداری از  این ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

سرتیپی گفت: برای بهره‌برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده در استان آذربایجان غربی ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره‌برداری قرار گرفتند.

مدیرکل صمت استان افزود: در حال حاضر   ۵۵۹ معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی،  با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد  و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =