کد خبر 789
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

صادرات نخستین محموله شمش فولاد ریلی

صادرات نخستین محموله شمش فولاد ریلی

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان از صادرات اولین محموله تولیدات اصفهان در زمینه شمش فولاد با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، خیرالله سلیمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بخش خصوصی استان اصفهان برای نخستین‌بار با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی، محموله شمش فولادی را به خارج از کشور صادر کرد.

وی با بیان اینکه ارسال این محموله به ترکیه نویدبخش امید، خودباوری و اتکا به توانایی‌های داخلی در بخش تجارت است، گفت: کاهش هزینه‌های حمل و نقل، جلوگیری از مشکلات محیط‌زیستی و حوادث ترافیک در جاده‌ها، افزایش ظرفیت حمل و نقل کشور و ارتقای امنیت جابجایی بار از امتیازاتی است که با ایجاد امکان صادرات ریلی از شرق اصفهان به وجود آمده است؛ که تا راه‌اندازی بندر خشک می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

سلیمیان با بیان اینکه شرکت بهتاش سپاهان سالانه 7 میلیون تن بار را جابه جا می‌کند، بیان داشت: اصفهان ظرفیت استقرار 50 درصدی حمل و نقل ریلی را دارا است که  اگر در این زمینه همکاری‌های لازم انجام شود سالانه تا 35 میلیون تن می‌توانیم افزایش ظرفیت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان اضافه کرد: در حال حاضر، سالانه 180 میلیون تن بار ریل پسند داریم که فقط 50 میلیون تن از طریق ریل جابجا می‌شود.

سلیمیان با اشاره به راه‌اندازی بارانداز 32 هکتاری در شرق اصفهان گفت: امسال برای نخستین‌بار با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی، محموله‌های سنگ، کاشی و شمش‌های فولادی را به خارج از کشور صادر کنیم.

 وی ادامه داد: شرکت بهتاش سپاهان در نمایشگاه‌های توانمندی‌های ایران در کشورهایی مانند ترکیه و قزاقستان حضور داشته و توانسته‌ایم با شرکت‌های بزرگ قزاق وارد مذاکره شده و فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری برای ما رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان اظهار داشت: سرمایه گذاری در کشورهای منطقه یک فرصت استراتژیک در صنعت حمل و نقل ریلی برای کشور است که برای نخستین بار توسط شرکت بهتاش سپاهان فراهم شده است.

 سلیمیان اضافه کرد: برخی از کشورهای آسیای میانه، درخواست ترانزیت 30 میلیون تن بار را داده‌اند و از کشور روسیه نیز  10میلیون تن کالا ترانزیت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: تا سال 1401 طبق بیاینه چشم‌انداز شرکت بهتاش سپاهان باید 120 میلیون تن حمل ریلی داشته باشد که در حال حاضر حدود 50 میلیوتن تن است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان گفت: در حال حاضر 12 درصد بار کل کشور از طریق سیستم ریلی انجام می شود و 89 درصد از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به‌عنوان یک سیستم سبز و پایدار مطرح است، بیان داشت: حمل و نقل بار و مسافر به دلیل عدم آلایندگی، ایمنی بالا و امکان جابجایی حجم زیاد کالا  بایداز طریق سیستم ریلی صورت گیرد که در این زمینه باید وضعیت مناسبی دست یابیم.

انتهای پیام/

کد خبر 789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =