کد خبر 7899
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

واردات قراضه ترکیه کاهش یافت/ ایالات متحده بزرگترین تأمین‌کننده ترک‌ها

واردات قراضه ترکیه کاهش یافت/ ایالات متحده بزرگترین تأمین‌کننده ترک‌ها

براساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TUIK)، در سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۲۲.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۱.۰۷ میلیون تن رساندند. این شاخص در مقایسه با ماه اوت ۲۸.۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TUIK)، در سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۲۲.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۱.۰۷ میلیون تن رساندند. این شاخص در مقایسه با ماه اوت ۲۸.۹ درصد کاهش داشته است.

بیش از ۹۹ درصد یا ۱.۰۶۴ میلیون تن از واردات سپتامبر از گریدهای قراضه منسوخ بوده است. میانگین قیمت این ماده خام ۳۷۱.۵ دلار در هر تن بوده است، در حالیکه این رقم ۳۸۶ دلار در هر تن در سپتامبر ۲۰۲۲ و ۳۹۲ دلار در هر تن در آگوست ۲۰۲۳ بود.

ایالات متحده بزرگترین تامین‌کننده با ۳۰۰ تن بزرگترین تامین‌کننده ترکیه بود، هرچند نسبت به سال گذشته این میزان با کاهش ۱۵.۴ درصدی همراه بود. کشورها هلند، بریتانیا، آلمان و دانمارک به ترتیب ۱۱۷.۴، ۹۳.۹۲،  ۸۴.۴، ۷۴.۶ هزار تن در جایگاه بعدی صادرکننده قراضه به ترکیه هستند.

همچنین در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، واردات قراضه به ترکیه با ۱۶.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴.۱ میلیون تن رسید. ایالات متحده بیشترین با ۳.۲۵ میلیون تن بیشترین صادرات را داشت و هلند و بلژیک در جایگاه بعدی بودند.

در همین زمان، صادرات میلگرد ترکیه با ۴۴.۸ درصد کاهش در سال در ژانویه تا سپتامبر به ۲.۴۸ میلیون تن رسید. ترکیه در سال ۲۰۲۲ واردات قراضه را ۱۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۲۰.۹۳ میلیون تن رساند. کاهش حجم واردات قراضه به کشور با حجم کم کارخانجات فولاد داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ همراه بود.

 در اواسط ماه اوت، برخی از فولادسازان ترکیه از توقف احتمالی تولید به دلیل تقاضای کم و هزینه‌های بالای انرژی خبر دادند. تولیدکنندگان نمی‌توانند قیمت محصولات خود را چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای صادراتی افزایش دهند و به همین دلیل تولید فولاد زیان‌ده می‌شود.

لازم به یادآوری است که از سپتامبر ۲۰۲۲، ترکیه قیمت برق و گاز این صنعت را ۵۰ درصد افزایش داده است که وضعیت را برای فولادسازان داخلی بدتر خواهد کرد. اما در اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳، تنظیم کننده‌های انرژی محلی قیمت گاز و برق کمتری را برای صنعت گزارش کردند که می‌توانست به بهبود وضعیت صنعت متالورژی کمک کند.

ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های ترکیه تولید فولاد را با ۱۲.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۳۵.۱ میلیون تن رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر 7899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =