کد خبر 7909
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

۲ معدن بزرگ کشور سال آینده در اردستان افتتاح می شود

۲ معدن بزرگ کشور سال آینده در اردستان افتتاح می شود

فرماندار اردستان گفت: اشتغال بسیار خوبی در حوزه معادن شهرستان اردستان وجود دارد و سال آینده شاهد افتتاح ۲ معدن بزرگ کشور در شهرستان اردستان خواهیم بود.

به گزارش آهن نیوز؛ سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان اظهار داشت: معادن فعال شهرستان اردستان در یکسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده، رشد ۱۰ درصدی داشته است و در حال حاضر ۹۸ معدن فعال در شهرستان وجود دارد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در حوزه رشد اقتصادی شهرستان اردستان موضوع فعال کردن معادن است چرا که مطابق بیانات رهبر انقلاب، معادن باید جایگزین فروش نفت شود و موضوع ساخت کارخانجات فرآوری در کنار معادن نیز دنبال می‌شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: ساخت کارخانجات فرآوری مواد اولیه معادن در این شهرستان در حال پیگیری است زیرا اشتغال، گردش مالی و رشد اقتصادی به همراه دارد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: کمیته مشورتی معادن شهرستان اردستان برای اولین بار با حضور اداره صمت و تعدادی از معادن تشکیل خواهد شد در این کمیته مسائل و مشکلات معادن پیگیری و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال بسیار خوبی در حوزه معادن شهرستان اردستان وجود دارد و تا پایان سال جاری یکی از بزرگ‌ترین معادن شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید و سال آینده شاهد افتتاح ۲ تا از معادن بزرگ سطح کشور در شهرستان خواهیم بود.

احمدی‌طبا بیان کرد: در شهرستان اردستان اقدامات خاصی با محوریت معادن انجام شده و مشارکت معادن در حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان بوده که در یکسال گذشته معادن اردستان حدود ۱۰ میلیارد ریال به حوزه عمرانی و آسفالت‌ جاده‌ها کمک کردند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: معادن شهرستان اردستان در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت می‌کنند و در حال حاضر تعدادی از هیئات ورزشی شهرستان با معادن در ارتباط هستند که معادن از این هیئات حمایت می‌کنند و تیم‌های ورزشی نیز مدال‌آوری‌های بسیاری دارند.

وی اضافه کرد: معدن یکی از مؤلفه و شاخصه‌های رشد اقتصادی شهرستان اردستان است و به نظر می‌رسد با پیگیری‌های انجام شده و تشکیل کارگروه‌های مربوطه‌، تا ۵ سال آینده اصلی‌ترین موضوع حوزه صنعتی شهرستان، معادن باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 7909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =