کد خبر 7935
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

معامله ورق قلع اندود ۱۹ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه در تکرار معامله دیروز!/ استقبال از شمش قوت گرفت

معامله ورق قلع اندود ۱۹ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه در تکرار معامله دیروز!/ استقبال از شمش قوت گرفت

در انتهای معاملات محصولات فولادی امروز در رینگ صنعتی پس از ریزش ۲۷/۸ درصدی محصولات که بیشتر مربوط به شمش و ورق گالوانیزه G بود، حجمی به مقدار ۲۴۱ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای ۲۶۱ هزار و ۴۸۰ تن که نسبت به هفته‌های قبل بهبود داشته، معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ قرار بود ۳۰۰ هزار و ۴۳۰ تن شمش بلوم و انواع ورق فولادی شامل ورق گالوانیزه G، ورق سرد B و ورق قلع اندود و همچنین ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی بریکت جا مانده از روز یکشنبه بر روی تابلوی معاملات در تالار صنعتی معامله شود که در انتهای معامله این محصولات پس از ریزش ۲۷/۸ درصدی محصولات که بیشتر مربوط به شمش و برخی ورق گالوانیزه G بود، حجمی به مقدار ۲۴۱ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای ۲۶۱ هزار و ۴۸۰ تن که نسبت به هفته‌های قبل بهبود داشته، معامله شد.

شمش بلوم موجود در عرضه‌های امروز با ریزش جدود ۳۰ درصدی به مقدار ۱۸۱ هزار و ۴۰ تن با میانگین نرخ پایه ۱۸ هزار و ۴۴۲ تومان که تغییر خاصی نسبت به نرخ پایه نداشت به فروش رفت. میزان تقاضا برای آن نیز نسبت به هفته های قبل بهبود داشته و به مقدار ۱۹۲ هزار و ۲۸۰ تن ثبت شد. کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۱۸ هزار و ۹۳۱ تومان است. همچنین امروز اولین عرضه این محصول بعد از دستورالعمل جدید بورس مبنی بر کاهش دامنه منفی ۵ به ۳ برای این محصول بود که به نظر می‌رسد با توجه به بهبود تقاضا، تصمیم به جایی بوده است.

در همین حال طبق این اطلاعیه ورق قلع اندود که توسط فولاد مبارکه به صورت اعتباری عرضه شده بود مجدد با تغییر نرخ رقابت بالایی مواجه شده و میانگین نرخ معامله ثبت شده برای آن مشابه دیروز حدود ۴۱ درصد و به عبارتی ۱۹ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه ثبت شد.

گفتنی است دیروز نیز عرضه ورق قلع اندود در تالار صنعتی انجام شد اما به علت عدم تایید معاملات آن توسط کمیته بورس کالا به دلیل قیمت نامتعارف نرخ معاملاتی امروز مجددا تکرار شد. لازم به ذکر است قیمت کشف شده این محصول دیروز بدون ارزش افزوده در حدود ۶۳،۹۰۰ تومان بود که افزایش حدود ۱۹ هزار تومانی نسبت به نرخ پایه داشت.

۱۱ هزار تن ورق سرد B معامله شده امروز توسط فولاد غرب آسیا و صنایع هفت الماس برای تاریخ تحویل ۱۶ بهمن به صورت نقدی عرضه شده بود که بدن رقابت خاصی بر اساس نرخ پایه ۳۰ هزار و ۱۰۷ ومانی به فروش رفت.

ورق گالوانیزه G نیز با ریزش ۶۷ درصدی حجم عرضه شده به مقدار ۷ هزار و ۸۰۰ تن با قیمت ۴۰ هزار و ۸۷۵ تومان با میزان تقاضای ۴ هزار و ۳۰۰ تومانی معامله شد. گفتنی است رقابت برای این محصول فقط روی محصولاتی بود که عرضه اعتباری داشتند و موارد تسویه نقدی حذف شد. 

 امروز همچنین عرضه ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی بریکت توسط صبا فولاد خلیج فارس و پارس پولاد یاران با میانگین نرخ ۱۳ هزار ۷۳۲ تومان عرضه شده که ۹/۳ درصد افزایش قیمت و ۴۱/۶ درصد رشد حجمی نسبت به هفته قبل داشت به طور کامل با میزان تقاضای خوب ۴۶ هزار و ۲۰۰ تنی به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات امروز را به همراه نوسان میزان عرضه و قیمت نسبت اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

معامله ورق قلع اندود ۱۹ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه در تکرار معامله دیروز!/ استقبال از شمش قوت گرفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =