کد خبر 7946
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

رشد ۶۸۳ درصدی صادرات کنسانتره سنگ آهن در کشور

رشد ۶۸۳ درصدی صادرات کنسانتره سنگ آهن در کشور

بیشترین رشد صادرات مختص کنسانتره سنگ‌آهن است که با رشد ۶۸۳.۳ درصدی از ۵۱۶ هزار تن به ارزش صادراتی ۶۱ میلیون دلار در هفت ماهه ۱۴۰۱ به چهار میلیون و ۴۲ هزارتن به ارزش صادراتی ۳۵۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

به گزارش آهن نیوز؛ طبق آمار، صادرات فولادی‌ها در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایشی رقم خورده که ارزش صادراتی ثبت شده در این مدت بالغ بر پنج میلیارد دلار ثبت شده است.

بر اساس جدول آماری ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد هفت ماهه فولادسازان در امر صادرات، از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، بخشی از تولید فولاد کشور صادر شده که بر اساس آمار صادراتی در مدت مذکور سال جاری و مقایسه آن با صادرات در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۰.۱ درصدی تا ۶۸۳.۳ درصدی دیده می‌شود؛ در حقیقت صادرات در زنجیره آهن و فولاد به‌ویژه در حوزه صادرات آهن اسفنجی، گندله سنگ‌آهن و کنسانتره سنگ‌آهن رشد قابل توجهی داشته است.

طبق آمار صادرات زنجیره آهن و فولاد کشور، در مجموع هفت ماهه امسال، یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار صادر شده که تقریبا مشابه مقدار صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن بوده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ۲۰۱ هزار تن به ارزش ۱۶۳ میلیون دلار در مجموع هفت ماه ابتدایی ١۴٠١ به ۲۷۱ هزار تن در مدت مشابه سال جاری به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار رسیده که نشان از افزایش ۳۴.۸ درصدی حجمی صادرات این مقاطع فولادی و رشد ۸.۶ درصدی به لحاظ ارزش ریالی دارد.

ظرف هفت ماهه امسال یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن محصولات فولادی (به ارزش ۹۹۵ میلیون ریال) طی مدت مذکور سال جاری صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۷۸۱ هزار تن صادراتی در هفت ماهه نخست سال گذشته، چهار درصد بیشتر است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تن شمش فولاد به ارزش صادراتی بالغ بر دو میلیارد دلار صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست. این حجم صادرات شمش فولاد ۱۴.۹ درصد بیش از میزان صادرات  آن در مدت مشابه سال گذشته است. سه میلیون و ۶۸۲ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) به ارزش یک میلیارد و ۹۵۴ میلیون دلار، صادر شده بود.

رشد صادرات در گندله سنگ‌آهن، آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ‌آهن رکورد زده است.

صادرات آهن اسفنجی، افزایش ۱۶۵.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در هفت ماهه نخست سال گذشته حدود ۳۷۹ هزار آهن اسفنجی صادر شده بود، این عدد در مجموع هفت ماهه ۱۴٠٢ به بالغ بر یک میلیون تن (یک میلیون و ۶۰۰۰ تن) به ارزش صادراتی ۲۵۴ میلیون دلار رسیده است.

صادرات گندله سنگ‌آهن در مجموع هفت ماهه امسال پنج میلیون و ۴۶۹ هزار تن به ارزش ۵۴۴ میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به دو میلیون و ۴۲۷ هزارتن صادراتی به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار به لحاظ وزنی ۱۲۵ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۷۲ درصد افزایش داشته است.

در نهایت بیشترین رشد صادرات مختص کنسانتره سنگ‌آهن است که با رشد ۶۸۳.۳ درصدی از ۵۱۶ هزار تن به ارزش صادراتی ۶۱ میلیون دلار در هفت ماهه ۱۴۰۱ به چهار میلیون و ۴۲ هزارتن به ارزش صادراتی ۳۵۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.  

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 7946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =