کد خبر 7961
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بیش از ۶۰ درصدی تیرآهن و میلگرد بورسی مشتری نداشت/ بُرد نوردکارانِ با عرضه اعتباری

بیش از ۶۰ درصدی تیرآهن و میلگرد بورسی مشتری نداشت/ بُرد نوردکارانِ با عرضه اعتباری

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی عرضه شده در تالار صنعتی با ریزش بالایی به مقدار ۷۳/۲ درصد، حجمی به مقدار ۸۴ هزار و ۲۰۸ تن با میزان تقاضای ۵۴ هزار و ۸۶۵ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ قرار بود ۳۱۴ هزار ۸۱۳ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق سرد B و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات محصولات عرضه شده با ریزش بالایی به مقدار ۷۳/۲ درصد مواجه شد و ۸۴ هزار و ۲۰۸ تن محصول با میزان تقاضای ۵۴ هزار و ۸۶۵ تنی مواجه شد.

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز با افت حجم بالایی به مقدار ۶۲/۲ درصدی مواجه شد و حجمی به مقدار ۷ هزار و ۸۲۰ تن با میزان تقاضای ۱۱ هزار و ۶۱۵ تنی به فروش رفت. میانگین نرخ پایه معاملاتی با افزایش ۲/۹ درصدی به مبلغ ۲۲ هزار و ۴۶۷ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۷۳۵ تومان است. لازم به ذکر است که رقابت امروز بر سر محصولات تیرآهن فقط برای محصولات عرضه شده توسط ذوب آهن اصقهان بود که تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری بود، باقی شرکت‌هایی که فروش نقدی داشتند از تابلوی معاملات حذف شدند. 

همچنین میلگرد با ثبت معامله ۶۳ هزار و ۲۷۶ تنی کاهش حجمی به مقدار ۷۶/۹ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۹۷۵ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۸۶۳ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۴۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۳۵ تومان) بر روی سایت بورس کالا معامله شد. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۹۰۸ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۷۳۸ تومان است.

ناودانی ثبت معامله ۲ هزار و ۵۱۶ تن و نبشی ۲ هزار و ۲۴۶ تن تقریبا بر اساس نرخ پایه معامله شدند.

امروز همچنین ورق گرم نیز با ریزش بیش از ۳۵ درصدی روبه رو شده و در نهایت فقط ۸ هزار تن عرضه شده توسط فولاد اکسین خوزستان با نرخ پایه ۲۷ هزار و ۶۰۵ تومان به فروش رفت.  

در این میان تنها محصولی که به طور کامل بدون رقابت خاصی به فروش رفت ۳۵۰ تن ورق سرد B شرکت صدر امین با نوع تسویه اعتباری به نرخ پایه ۳۵ هزرا و ۲۰۰ تومان بود.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

بیش از ۶۰ درصدی تیرآهن و میلگرد بورسی مشتری نداشت/ بُرد نوردکارانِ با عرضه اعتباری

انتهای خبر/ف

کد خبر 7961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =