کد خبر 7963
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

عرضه اولیه ۲۶ ملک در بورس در روزهای ۲۴ و ۲۷ آبان

عرضه اولیه ۲۶ ملک در بورس در روزهای ۲۴ و ۲۷ آبان

سازمان خصوصی‌سازی با عرضه ۲۶ ملک در روزهای ۲۴ و ۲۷ آبان ماه در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران، چراغ عرضه املاک مازاد دولت را روشن می کند.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، این اقدام با هدف کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی صورت خواهد گرفت. در همین راستا بود که ۲۰ تیر ماه سال جاری از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت در بورس کالای ایران رونمایی شد تا فرآیند عرضه املاک مازاد دولتی در شفاف‌ترین شیوه ممکن و قابل نظارت و رصد برای همه مردم عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد در آیین راه‌اندازی این تالار، از شناسایی ۱۳۰۰ ملک در دستگاه‌های دولتی به عنوان ملک مازاد خبر داد و مهم‌ترین هدف و خروجی مولدسازی را افزایش اعتماد اجتماعی مردم و افزایش شفافیت عنوان کرد.

احسان خاندوزی پیش از راه‌اندازی این تالار اختصاصی گفته بود: برای مولدسازی دارایی دولت از طریق بازار سرمایه، مقدماتی لازم بود به طوری که در طول دو ماه اول امسال جلسات ابتدایی مابین بورس کالا، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد تا سامانه‌های دو طرف به هم متصل شوند و آیین‌نامه‌های انتشار و عرضه یکسان شود.

جزییات عرضه‌های املاک سازمان خصوصی‌سازی در بورس کالا

بر اساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، سازمان خصوصی‌سازی قرار است ۲۱ دستگاه آپارتمان مسکونی و ۳ واحد مغازه و تجاری و ۲ دستگاه آپارتمان اداری - انتظامی را در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۷ آبان از طریق تالار املاک و مستغلات بورس کالا به فروش برساند.

بر اساس اطلاعیه عرضه، شرایط پرداخت به شرح زیر است:

مهلت واریز بخش نقدی معادل ۶۰ درصد ارزش معامله این گونه است که در مرحله اول خریدار باید ۱۰ درصد بخش نقدی را طی حداکثر ۱۰ روز کاری پس از انجام معامله به حساب بورس کالا واریز نماید و در مرحله دوم ۹۰ درصد بخش نقدی طی حداکثر ۶۰ روز تقویمی پس از انجام معامله به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شود. مبایعه‌نامه در همین مهلت ۶۰ روزه بین طرفین امضا می‌شود و تا ۶۰ روز تقویمی پس از آن سند در دفترخانه معرفی شده منتقل خواهد شد. جزییات عرضه و نحوه خرید این املاک در اطلاعیه عرضه بورس کالا به آدرس اینجا آمده است.

پذیرش این املاک پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و نود و ششمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۷ مهر در بازار فرعی برس کالا مورد تصویب قرار گرفته است.

مهلت بازدید طی روزهای کاری پس از انتشار اطلاعیه عرضه تا تاریخ عرضه و با ارائه درخواست کتبی و اخذ معرفی‌نامه از دفتر بازاریابی و واگذاری سهام و دارایی‌ها امکان‌پذیر است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت بازدید از املاک مذکور با شماره‌های ۸۳۳۳۹۵۱۵ و ۸۳۳۳۹۵۰۳ تماس بگیرند.

همچنین علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص املاک سازمان خصوصی می‌توانند به بخش بازار املاک و مستغلات بورس کالا مراجعه و پیوست هر یک از املاک را مشاهده کنند.

عرضه اولیه ۲۶ ملک در بورس در روزهای ۲۴ و ۲۷ آبان

انتهای پیام/

کد خبر 7963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =