کد خبر 7982
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی ۱۱۹ درصدی فولاد در یک سال گذشته/ ارزش بازار فولاد ۱۳۹ درصد بیشتر از شستا است

بازدهی ۱۱۹ درصدی فولاد در یک سال گذشته/ ارزش بازار فولاد ۱۳۹ درصد بیشتر از شستا است

طبق نمودار تعدیل‌شده سهم فولاد، قیمت هر سهم در ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، ۲۵۸ تومان بود و ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، قیمت هر سهم ۵۶۶ است. رشد ۳۰۸ تومانی بیانگر بازدهی ۱۱۹ درصدی در یک سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی جمهوری اسلامی ایران است در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است.

شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌کند. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تراز سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌کند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در یک سال گذشته بازدهی ۱۱۹ درصدی را تقدیم سرمایه‌گذاران خود کند. بازدهی ۱۱۹ درصدی در اوضاعی صورت گرفته است که شاخص کل در این مدت پس از فراز و فرود بازدهی حدود ۵۰ درصد را ثبت کرده است. به عبارت دیگر، بازدهی فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» حدود دو برابر شاخص کل بورس است.

نمودار قیمت فولاد مبارکه اصفهان

نمودار (تعدیل‌شده) نشان می‌دهد که قیمت هر سهم فولاد در ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، ۲۵۸ تومان بود و ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲، قیمت هر سهم ۵۶۶ است. رشد ۳۰۸ تومانی بیانگر بازدهی ۱۱۹ درصدی در یک سال گذشته است.

بازدهی ۱۱۹ درصدی فولاد در یک سال گذشته/ ارزش بازار فولاد ۱۳۹ درصد بیشتر از شستا است

نمودار تعدیل شده به نموداری گفته می‌شود که اثر شکاف‌های قیمتی ایجاد شده به واسطه افزایش سرمایه و یا تقسیم سود نقدی از آن حذف شده است. با توجه به این ویژگی، بسیاری از تحلیل‌گران، نمودارهای تعدیل‌شده را برای تحلیل تکنیکال و استفاده از اندیکاتورها و اسیلاتورها مناسب می‌دانند.

فرازوفرود بازار سرمایه در این روزها به گونه‌ای است که به گفته گروهی از فعالان بازار سرمایه، بورس در حال پس گرفتن سودهای خود است، اما سهام فولاد در همین مدت بازدهی بالاتر از سود بانکی، حتی خودرو و بازار ارز برای سهامداران خود کسب کرده است.

ارزش بازار فولاد ۲ برابر شستا

زمانی که در بازار سرمایه از شرکت‌های بزرگ نام برده می‌شود. اسامی شستا، پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه در ذهن تداعی می‌شود. شستا یا سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با هزار و ۶۳۶میلیارد (۱.۶همت) تعداد سهم هزار ریالی رتبه نخست را در مقدار سرمایه دارد و فولاد مبارکه با ۸۰۰ میلیارد (۰.۸ همت) تعداد سهم هزار ریالی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین ارزش بازار شستا ۱۸۹همت تومان و ارزش بازار فولاد مبارکه اصفهان ۴۵۳ همت تومان است به عبارت دیگر، ارزش بازار فولاد ۱۳۹ درصد بیشتر از شستا است.

۷ ماه ابتدایی امسال

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ۷ ماه ابتدایی امسال به فروش یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون و هزار و ۴۸۶ ریالی رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۵۸ درصد را نشان می‌دهد.

از لحاظ مقدار فروش در دوره ۷ ماهه ۵ هزار و ۳۰۰ تن محصول شامل ورق سرد، گرم و پوشش‌دار را به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

درآمد فروش این شرکت در مهر ماه ۲۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۹۲ ریال بوده که نسبت به شهریور ماه ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقدار فروش شرکت با ۸ درصد افزایش در مهر ماه نسبت به شهریور ۱۴۰۲ به ۷۶۴ تن رسیده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =