کد خبر 7999
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

لزوم حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع معدنی

لزوم حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع معدنی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بحث تربیت نیروی ماهر مورد نیاز معادن پای کار هستند، گفت: باید فارغ‌التحصیلان رشته های مرتبط با صنایع معدنی مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش آهن نیوز؛ حضور مستمر مسئول فنی و ایمنی در معدن از الزامات عملیاتی است و بهره برداران معادن باید به آن توجه کنند.

مسئولان فنی معادن، مسئولیت بررسی محل عملیات را دارند و باید در هر شیفت کاری قبل از استقرار و شروع به کار کارگران، جبهه کار را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بازدید از "معدن و کارخانه استحصال طلای تفتان گفت: استفاده از نیروهای بومی بخصوص در بخش ماشین آلات سنگین بدلیل شناخت آنها از منطقه در کاهش حوادث اثرگذار است. 

خلیل احمد سلامی با بیان اینکه اپراتورهای ماشین آلات سنگین مورد استفاده در معادن باید گواهی و استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی این آمادگی وجود دارد تا برای سرعت بخشیدن به کار، مراحل اخذ گواهینامه در محل انجام شود.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بحث تربیت نیروی ماهر مورد نیاز معادن پای کار هستند، همچنین باید فارغ‌التحصیلان رشته های مرتبط با صنایع معدنی مورد حمایت قرار گیرند.

معدن طلای تفتان از جمله فرصت های مستعد اشتغال استان است و برای پیشرفت و توسعه منطقه نقشی مهم بر عهده دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 7999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =