کد خبر 8025
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

دخالت دولت، بورس کالا را دچار مشکل می کند

دخالت دولت، بورس کالا را دچار مشکل می کند

به گفته رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، در عملکرد بورس، دولت در میزان عرضه، قیمت‌گذاری و ارز مبنای مورد محاسبه شرکت‌ها دخالت می‌کند و طبیعتاً چنین عملکردی، کارکرد طبیعی بورس کالا را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ بهرام شکوری در رابطه با وضعیت عرضه و تقاضای آهن اسفنجی در بازار مطرح کرد: شرایط نگهداری آهن اسفنجی آسان نیست و تولید آن نیز مازاد زیادی ندارد؛ بنابراین عقلانی نیست که این محصول در انبارها دپو شود و به دلیل شرایط سخت انبار کردن آن و احتمال خودسوزی، باید در اسرع وقت مورد مصرف قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه آهن اسفنجی مانند گندله نیست که در تولید آن مازاد داشته باشیم، گفت: همچنین برای عرضه این محصول همانند سایر محصولات، کف عرضه‌ای مشخص شده که تولیدکنندگان ملزم به رعایت آن هستند و در صورتی که به این قانون پایبند نباشند، بورس کالا باید بر آن نظارت کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت بورس کالا نیز مانند سایر نهادها کارکرد استانداردی خود در جهان را ندارد. در واقع در عملکرد بورس، دولت در میزان عرضه، قیمت‌گذاری و ارز مبنای مورد محاسبه شرکت‌ها دخالت می‌کند و طبیعتاً چنین عملکردی، کارکرد طبیعی بورس کالا را دچار مشکل خواهد کرد.

شکوری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، به نظر می‌رسد در صورتی که دولت در روند بورس کالا دخالت نکند، به احتمال زیاد شرایط بهتری در عرضه و تقاضای محصولات داشته باشیم. بنابراین دولت باید دست از سر تولید بردارد و این تنها راهکار موجود برای بهبود روند وضعیت فعلی است.

منبع: فولادبان

انتهای پیام/

کد خبر 8025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =