کد خبر 8074
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

بر خلاف وعده دولت، بازنشستگان هنوز موفق به ثبت نام وام ۲۰ میلیونی نشده اند!

بر خلاف وعده دولت، بازنشستگان هنوز موفق به ثبت نام وام ۲۰ میلیونی نشده اند!

در شرایطی دولت بارها برای وام ۲۰ میلیونی تبلیغ کرده است که حالا بازنشستگان برای ورود به سامانه ثبت‌نام با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش آهن نیوز؛ در حالی که به‌تازگی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت چهارمین مرحله وام بازنشستگان خبر داده بود، حالا برخی رسانه‌ها می‌گویند که سامانه ثبت نام وام ۲۰ میلیون تومانی باز نمی‌شود. این در شرایطی است که طبق اطلاعیه‌های منتشر شده قرار بود سامانه ثبت نام بیستم آبان ماه باز شود.

ظاهرا واحد ارتباط با مشتریان تامین اجتماعی یا همان ۱۴۲۰ تا کنون پاسخگوی بازنشستگان نبوده و در نهایت بعد از ساعت‌ها معطلی به آنها گفته شده که لازم نیست حضوری مراجعه کنند و این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که یکی از روش‌های ثبت‌نام به صورت حضوری است.

بازنشستگان که به مبلغ وام که کمتر از خط فقر اعلامی است و تنها امکان خرید چند قلم ناچیز را برای آنها فراهم می‌کند، انتقاد دارند حالا فرآیند ثبت‌نام وام هم صدایشان را درآورده. آنطور که خبرگزاری ایلنا گزارش داده، بازنشستگان می‌گویند بهتر است ابتدا اعتبار کافی برای وام اختصاص داده شود بعد اقدام به صدور اطلاعیه و تاریخ ثبت‌نام کنند.

مبلغ وام بازنشستگان چه تغییری کرد؟

مبلغ وام بازنشستگان امسال به ۲۰ میلیون تومان رسیده است که این یعنی یک افزایش ۶۰ درصدی نسبت به پارسال. شرایط دریافت وام اما تغییری نکرده است. اگر متقاضی در دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کرده باشد امکان دریافت وام را نخواهد داشت.

ناگفته نماند که مبلغ وام در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بود. سال ۱۴۰۰ این مبلغ پنج میلیون تومان و سال ۹۹ دو میلیون تومان تعیین شده بود.

مراحل ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی هم به دو شکل حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد.

شرایط دریافت وام چیست؟

اما شرایط دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی چیست؟ فرد حداقل ۵۰ سال و حداکثر ۷۸ سال باید داشته باشد.

متقاضی دریافت وام در دو سال گذشته نباید از هیچ تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای استفاده کرده باشد.

متقاضی تا زمان درخواست برای وام باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد.

اگر بعد از درخواست وام، مشخص شود که فرد متقاضی دارای بدهی بانکی، چک برگشتی یا اقساط معوقه باشد، وام به او تعلق نمی‌گیرد.

سازمان تامین اجتماعی هم اعلام کرده که متقاضی باید حقوق مستمری خودش را از بانک رفاه دریافت کند.

فرد متقاضی وام باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی باشد که البته شامل همه استان‌ها نمی‌شود.

شرط دیگر هم این است که فردی که قبلا ثبت‌نام کرده دیگر لازم نیست دوباره فرآیند را طی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =