کد خبر 8098
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

شرکت‌های چینی به‌دنبال توسعه فعالیت در معادن کرمان

شرکت‌های چینی به‌دنبال توسعه فعالیت در معادن کرمان

راه‌های توسعه همکاری‌ شرکت‌های چینی در دیار کریمان که بهشت معادن ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود، روز سه شنبه در محل استانداری کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آهن نیوز؛ همکاری شرکت های چینی از سال های گذشته به ویژه در بخش خودروسازی واقع در شرق استان کرمان سابقه دارد و طرف چینی اعلام می کند که خواهان توسعه فعالیت ها در سایر بخش ها مثل معدن نیز است.

آنطور که گزارش می شود برخی شرکت های چینی در بخش معادن نیز در کرمان فعالیت هایی شروع کرده اند که با توجه به ظرفیت های موجود، این همکاری ها می تواند افزایش یابد.

به همین منظور جلسه ای بین سرکنسول چین در بندرعباس با معاون اقتصادی استاندار کرمان برگزار و راه های توسعه مناسبات بررسی شد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به فعالیت بخش خصوصی چین در استان گفت: شرکت های چینی در حوزه معادن کوچک در استان فعال نیز هستند و می توان فعالیت های دوجانبه را با توجه به مناسبات ۲ کشور، ذیل قرار داد ۲۵ ساله گسترش داد.

امیر حسن زاده در این نشست در محل استانداری کرمان اظهار داشت: استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی کرده است، به طوری که چند سال قبل فقط سنگ خام از معادن استان به خارج صادر می شد اما امروز تولید شمش فولاد را در کرمان داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در استان کرمان اظهار داشت: کرمان استانی غنی از نظر اقتصادی است که بسته مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ارتباط بین کشورهای ایران و چین در بهترین سطح قرار دارد و زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی استان کرمان برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله شرکت های چینی فراهم است.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور نیز در استان کرمان با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای راه اندازی شد که یکی از شرکت های چین هم وارد این کنسرسیوم شده است.

حسن زاده ادامه داد: رویکرد استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری به سمت صنایع جانبی و پایین‌ دستی رفته و زمینه‌های فعالیت و سرمایه گذاری در این بخش نیز مشخص شده است که امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های متنوع با طرف چینی به مرحله انعقاد تفاهم‌نامه برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید سالانه هشت میلیون تن محصول کشاورزی، فعالیت شهرک تخصصی مجموعه معدنی گل گهر در سیرجان و حوزه انرژی های خورشیدی و پاک از جمله فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی کشور چین محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: در حوزه گردشگری نیز دیار کریمان،گردشگری سلامت را دنبال می کند و همچنین در استان فضای هتلینگ خوب و رتبه نخست بوم‌گردی‌ها در کشور را داریم که می توانند میزبان خوبی برای گردشگران چینی نیز باشند.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی در استان کرمان با حضور دولت، بخش خصوصی و افراد تاثیرگذار شکل گرفته که رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ رسیده و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز رتبه یک کشور را داریم؛ لذا فضا برای سرمایه‌گذاری مشترک مناسب است.

حسن زاده بیان کرد: به زودی فاز اول آشیانه تعمیرات هواپیما در کرمان افتتاح می شود که یکی از بهترین مراکز در خاورمیانه به شمار می رود و امیدواریم پرواز کرمان - پکن را نیز راه اندازی کنیم.

وی اظهارداشت: نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های جنوب استان کرمان در سال جاری و نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در سال آینده برگزار می شود و از سرمایه‌گذاران و مدیران چینی برای حضور در این رویدادها دعوت می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی وجود داشته و کشور ما هرچند همیشه در تحریم بوده اما این تحریم‌ها روزبه‌روز برای ما به فرصت تبدیل شده است.

زمینه توسعه روابط بین کرمان و چین فراهم شده است

سرکنسول چین در بندرعباس نیز گفت: سرکنسولگری ما در بندرعباس از حدود یک سال قبل دایر شده است و در راستای گسترش روابط استانی بین دو کشور، هشت استان ایران را زیرپوشش دارد.

شو وی افزود: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شده است و در سطح عالی قرار دارد، هم‌اکنون چینی‌ها برای همکاری با دوستان ایرانی به‌ویژه در استان‌ها نیز تمایل زیادی دارند.

تاکید کرد: معتقد هستیم ایران و چین ۲ کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید به غیر از دولت مرکزی در سطح استانی هم در ارتباط باشیم؛ به همین دلیل سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تاسیس شده است.

سرکنسول چین در بندرعباس خاطرنشان کرد: کرمان استانی صنعتی و معدنی است که نیروی انسانی خوبی دارد لذا زمینه توسعه روابط در این استان فراهم شده و گسترش روابط دوجانبه بین چین و استان کرمان از مهمترین اهداف سفرم به این خطه است.

وی ادامه داد: استان کرمان از نظر همکاری استانی با چین رتبه مطلوبی دارد و فعالیت خودروسازی در بم نمونه همکاری خوب بین چین و کرمان و برای سرمایه گذاران چینی سبب انگیزه و تشویق است.

سرکنسول چین در بندرعباس ادامه داد: افزایش ارتباط استانی بین ایران و چین موجب توسعه اشتغال می‌شود و چینی‌ها علاقه دارند در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی چین به دنبال همکاری در زمینه معدن در استان کرمان هستند و امیدواریم با تبادل نظر بین استانداری کرمان و سرکنسولگری چین در بندرعباس بتوانیم فرصتی برای سرمایه‌گذاران چینی در کرمان فراهم کنیم و در این زمینه جلساتی هم داشته باشیم.

سرکنسول چین در بندرعباس تصریح کرد: چهار تا پنج پرواز مستقیم بین ایران و چین برقرار است و این پروازها به همکاری های مشترک بین دو طرف کمک می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 8098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =