کد خبر 8114
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش حجم ۶۳ درصدی ورق گرم/ نرخ میلگرد و تیرآهن بورسی ثابت ماند

افزایش حجم ۶۳ درصدی ورق گرم/ نرخ میلگرد و تیرآهن بورسی ثابت ماند

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۵ هزار ۹۲۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۵ هزار ۹۲۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۳/۵ درصد افزایش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ۴ تن کاهش نسبت به هفته قبل به مقدار ۲۰ هزار و ۶۸۶ تن است که نرخ پایه آن با کاهش ۱/۲ درصد به مبلغ ۲۱ هزار و ۵۶۰ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۹ هزار و ۵۴۱ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۵۹۰ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۷۷ هزار و ۳۵۹ تن افزایش حجم ۰/۸ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۴۸۵ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۳۲۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۳۰۰ تومان پایین تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۲۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۷ هزار و ۸۸۹ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۳۴۰ تومان است.

ناودانی با ۳ هزار و ۵۷۹ تن حجم عرضه شده، تغییر قیمتی نسبت به هفته قبل نداشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۴۲۸ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که افزایش حجم ۲۷ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت اعتباری بقیه به صورت نقدی است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۱۲/۱ درصد افزایش نسبت به عرضه قبل، به مقدار ۳ هزار و ۹۹۶ تن و کاهش ۱/۵ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۱ هزار و ۱۶۹ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۴ تومان از طرف ۴ شرکت که به جز یک مورد مابقی تسویه اعتباری دارند، بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش حجم ۶۳ درصدی ورق گرم/ نرخ میلگرد و تیرآهن بورسی ثابت ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =