کد خبر 8123
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

۲ هکتار معدن غیرمجاز در تبریز رفع تصرف شد

 ۲ هکتار معدن غیرمجاز در تبریز رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز گفت: در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال و به منظور تشدید نظارت بر فعالیت معادن و بر اساس دستور مقام محترم قضایی، ۲ هکتار معدن غیر مجاز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز و با حضور عوامل انتظامی این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش آهن نیوز؛ سعید پورحیدری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ ذخایر طبیعی و پوشش گیاهان مرتعی در شهرستان تبریز که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز جمعیتی کشور  محسوب می‌گردد، نقش مهمی را در کنترل بحران ریزگردها و آلاینده‌های جوی و مخاطرات سیل و خشکسالی همچنین کنترل فرسایش خاک و هدررفت آب را بر عهده دارند.

وی همچنین گفت: هرگونه بهره‌برداری غیر اصولی از معادن منجر به حذف گونه‌های گیاهان مرتعی و هدررفت منابع پایه و در نهایت تحمیل خسارات جبران‌ناپذیر زیست محیطی بر پیکر جوامع انسانی در پی خواهد داشت.

پورحیدری یادآور شد: لزوم حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی کشور که نقش بسزایی در بقای حیات جوامع بشری نسل حاضر  و نسل‌های آینده را بر عهده دارند، امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح پایش معادن و کنترل فعالیت‌های معدنی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز در حال انجام می‌باشد که در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرمجاز و  مازاد بر مجوزات صادره برابر با قانون و مقررات جاری رفتار خواهد شد.

پورحیدری افزود: فعالیت‌های معدنی بخشی از  اقتصاد کشور محسوب می‌گردد که می‌بایست هرگونه بهره‌برداری از آنها به صورت پایدار و در چارچوب قوانین و مقررات موضوع صورت گرفته و نباید در تقابل با منابع طبیعی و محیط زیست قرار گیرند.

وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح احیاء و بازسازی  معادن متروکه تاکید کرد و گفت: امسال برای اولین بار تعداد قابل توجهی از این نوع معادن در شهرستان تبریز در حال احیاء و بازسازی است.

پورحیدری متذکر شد: اجرای مستمر طرح احیاء و بازسازی معادن مستلزم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی می‌باشد که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 8123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =