کد خبر 8132
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

استقبال گرمی از محصولات نوردی نشد/ حذف ۲۲ تا ۹۲ درصدی محصولات

استقبال گرمی از محصولات نوردی نشد/ حذف ۲۲ تا ۹۲ درصدی محصولات

در انتهای معاملات امرورز محصولات نوردی در بورس کالا با ریزش بیش از ۷۷ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۳ هزار و ۸۰۴ تن با میزان تقاضای ۷۵ هزار و ۳۹۴ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ قرار بود ۳۲۵ هزار ۹۲۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با ریزش بیش از ۷۷ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۳ هزار و ۸۰۴ تن با میزان تقاضای ۷۵ هزار و ۳۹۴ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش ۵۲/۴ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه به مقدار ۹ هزار و ۸۳۲ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۸۵۶ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۵۴۱ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۵۹۰ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌هایی که معاملات آنها انجام شد به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری بود.

همچنین میلگرد با ثبت ۵۷ هزار و ۷۱۵ تن حجم معامله شده ریزش خیلی بالایی به مقدار ۷۹ درصد داشته نرخ پایه آن نیز ۱/۶ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۸۱۷ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۶۹۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۰۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۲۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

ناودانی با ۲ هزار و ۷۸۵ تن حجم معامله شده، ۲۲/۱ درصد افت حجم نسبت به اطلاعیه داشته و براساس نرخ پایه به مبلغ ۲۱ هزار و ۳۴۴ تومان به فروش رفت. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت اعتباری بقیه به صورت نقدی است.

حجم نبشی نیز در معاملات امروز با ۵۰/۶ درصد کاهش نسبت به اطلاعیه عرضه داشته و به مقدار هزار و ۹۷۲ تن و کاهش ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۱ هزار و ۲۵ تومان معامله شد.

امروز همچنین از محصولات ورق گرم با ریزش بیش از ۹۲ درصدی، حجمی به مقدار هزار و ۵۰۰ تن با نرخ ۲۵ هزار و ۵۹۶ تومان که مربوط به مجتمع فولاد خرم اباد با تسویه نقدی بود.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

استقبال گرمی از محصولات نوردی نشد/ حذف ۲۲ تا ۹۲ درصدی محصولات

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =