کد خبر 815
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

60 درصد خاموشی‌ها در فولاد سنگان

60 درصد خاموشی‌ها در فولاد سنگان

مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان گفت: با وجود آنکه در 60 درصد زمان از پنج‌ماه نخست سال با قطعی برق مواجه بود توانستیم 80% برنامه تولید را محقق کنیم.

به گزارش آهن‌نیوز، محمد گلی‌پور، مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان اظهار کرد: در تابستان امسال علی‌رغم قطعی برق و تعطیلی کارخانه در مقاطع مختلف این شرکت توانسته است به سطح قابل قبولی از تولید برسد به طوریکه در طول این مدت با وجود آنکه در 60 درصد زمان از پنج ماه نخست سال با قطعی برق مواجه بودیم، توانستیم ۸۰ درصد برنامه تولید را محقق کنیم.

وی افزود در مردادماه، 33 درصد بیش از برنامه پیش‌بینی شده ماهانه تولید شده است.

گلی‌پور با اشاره به چالش‌های قطعی برق گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت‌هایی که از سوی شرکت صورت گرفته است، هدفگذاری تولید 3.5 میلیون تن تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است و با همت همکاران پرتلاش، این مهم طبق برنامه محقق می‌شود.

مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان گفت: با وجود قطعی برق و از مدار خارج شدن کارخانه در بسیاری از روزها، رکوردهای روزانه در کارخانه کنسانتره‌سازی به ثبت می‌رسد و در مردادماه به رکورد تولید ۱۷۷۰۰ تن رسیدیم که بیشترین میزان تولید روزانه از زمان تأسیس است و این امر تا حدی کاهش تولید در روزهای قطعی برق را جبران می‌نماید، هر چند این مسئله نمی‌تواند عدم تولید در روزهای تعطیلی را کاملا جبران نماید.

در ادامه شمسی‌نیا معاون بهره‌برداری فولاد سنگان نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صنعت فولاد کشور اظهار داشت: بزرگترین مانع و مشکل برای تولید در این شرکت قطع برق و گاز در مقاطع مختلف سال است.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های تولیدی کماکان از چالش‌های قطعی برق و گاز متضرر می‌شوند و این عدم نفع ناشی از عدم تولید برای صنعت کشور در سال گذشته به 6 میلیارد دلار رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: با ورود شرکت‌های صنعتی در حوزه ساخت نیروگاه برق و تولید حدود 12 هزار مگاوات در سالهای آینده و نیز برنامه‌ریزی‌های دقیق و فنی برای مدیریت کمبود و قطعی گاز در زمستان، بتوان روند رو به رشد تولید در کارخانه‌هایی نظیر فولاد سنگان را افزایش داد تا به این ترتیب با افزایش میزان تولید و بهره‌وری شاهد رشد صنعت و اقتصاد کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =