کد خبر 8175
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

به خام فروشان فرآورده های معدنی، ارزی تخصیص داده نمی شود

به خام فروشان فرآورده های معدنی، ارزی تخصیص داده نمی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ورود فرآورده‌های معدنی یا کسانی که بخواهند با خام فروشی منافع ناشی از این کالا را از کشور خارج کنند، ارزی تخصیص داده نمی‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ عباس علی‌آبادی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح مجتمع فرآورده‌های معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های معدنی، دیگر بمنظور ورود فرآورده‌های معدنی، ارزی تخصیص داده نمی‌شود و باید شرایطی فراهم شود که این واحدها از ظرفیت رقابت‌ با صادرکنندگان مواد خام معدنی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: تولید فرآورده‌های معدنی یکی از مهمترین و با آینده‌دارترین محصولات صنعتی است که کشورمان در آن از ظرفیت بالایی برخوردار است و سرمایه‌گذاری در این حوزه آینده درخشانی را برای سرمایه‌گذاران رقم می‌زند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشحالم که چنین واحد صنعتی با فناوری بروز، بصورت خودجوش و با ظرفیت نیروی بومی در استان چهارمحال و بختیاری شروع به فعالیت کرده است.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: مجتمع فرآورده‌های معدنی چهارمحال و بختیاری یک طرح نو و تازه است و با احداث این کارخانه نباید کارمان را تمام شده تلقی کنیم بلکه باید حمایت از این واحدها را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: بایستی پشتیبان چنین طرح‌هایی باشیم هرچند ما اقدامات حمایتی خود را آغاز کرده‌ایم ولی باید اقدامات تکمیلی بیشتری در راستای رُشد و تعالی در سطح کشور و منطقه انجام دهیم.

وزیر صمت اظهار داشت: سرمایه‌گذاران داخلی می‌توانند با وجود برخورداری کشورمان از دانش گسترده در زمینه مواد معدنی در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند و در راه گسترش و پیشبرد این صنعت و افزایش تولید این گونه محصولات در کشورمان نقش‌آفرین باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 8175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =