کد خبر 8186
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

به فرهنگیان، سهام تعلق می گیرد

به فرهنگیان، سهام تعلق می گیرد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان و چگونگی تخصیص این سهام پرداخت و گفت: همه شرکت‌ها به تدریج وارد بورس می‌شوند و یک نظام ایمن برای تقدیم این سهام به فرهنگیان طراحی شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ حمیدرضا نجف‌پور کردی درباره تخصیص ارائه سهام ارزش مالکانه، اظهار داشت: قرار است همه شرکت‌ها به تدریج بورسی ‌شوند؛ به عنوان نمونه در یک شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم وجود دارد که این میزان بین فرهنگیان بازنشسته‌ای که در این مرحله می‌خواهیم به آنها سهم دهیم، تقسیم می‌شود؛ در واقع نسبت دارایی و سهام واگذاری برای فرهنگیان بازنشسته صندوق هم مشخص می‌شود. در این مرحله که به واقعیت نزدیک است، ۴۵ تا ۴۸ درصد از سهام این شرکت مورد نظر را به فرهنگیان بازنشسته اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: وقتی نسبت دارایی را به نسبت سهم مشارکت تقسیم کنیم، سهم هر فرهنگی از چند تا چند هزار برگ سهام مشخص می‌شود.

نجف‌پور کردی درباره نحوه ارائه این سهام به فرهنگیان، گفت: در گذشته تقدیم سهم مشارکت فرهنگیان به شکل سنتی بود اما اکنون یک نظام کاملا ایمن و با اطمینان بالا از جنس صددرصدی در سامانه بزرگ فرهنگیان طراحی شده است و فرهنگیان با مراجعه به این سامانه می‌توانند برگه سهام خود را در آینده دریافت و از میزان سهم خود اطلاع کسب کنند.

توضیح مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ایراد مجلس به ورود شرکت‌های صندوق به بورس

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ایراد مجلس به ورود شرکت‌های صندوق ذخیره به بورس اظهار داشت: این موضوع در زمینه بودجه و مطالبه صندوق بود که برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که یک بند در بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت و صندوق هنوز محقق نشده است و باید انجام شود.

نجف‌پور کردی افزود: موضوع مورد نظر مجلس درباره تعیین تکلیف اساسنامه بود. این موضوع در صندوق تعیین تکلیف شد و بعد از آن نیز کارشناسی حقوقی در کمیسیون‌های دولت انجام و در هیات دولت هم مطرح شد؛ بنابراین از نظر صندوق و وزارت آموزش و پرورش اقدام لازم در سطح دولت به اتمام رسید.

وی ادامه داد: اکنون درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ این است که اقدامات انجام شده در دولت به مجلس اعلام شود؛ بنابراین باید میان دولت و مجلس تعاملی در این زمینه صورت گیرد تا به جمع‌بندی برسیم که آیا آن چه تاکنون در سطح دولت کار و صحه‌گذاری شده است باید به مجلس برود یا مجلس در این سطح تایید و کفایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =