کد خبر 8209
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

۸۴ محدوده معدنی در بردسکن خراسان رضوی فعال است

۸۴ محدوده معدنی در بردسکن خراسان رضوی فعال است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن گفت: ۸۴ محدوده معدنی در این شهرستان خراسان رضوی فعال است که ۴۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و ۴۰ واحد نیز مجوز اکتشاف دارند.

به گزارش آهن نیوز؛ سید حسین هاشمی افزود: در این شهرستان ۴۰ واحد مجوز اکتشاف دارند یعنی ابتدا باید با اخذ مجوز، پیگیری و اقدامات لازم را برای برآورد میزان ذخیره و عیار معادن انجام داده و به نظام مهندسی معدن اعلام کنند و پس از آن نظام مهندسی به راستی آزمایی میزان داده ها پرداخته و سایر اقدامات برای صدور مجوز بهره برداری از معدن انجام شود.

وی بیان کرد: طلا، آهن، مس، سرب، روی، فلدسپات، منگنز، سنگ مرمر، سنگ تزئینی و شن و ماسه از جمله معادن فعال در شهرستان بردسکن است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن اضافه کرد: از میان ۴۴ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری،۱۲ واحد فرآوری اقلام معدنی انجام می دهند که هشت مورد مربوط به مس، ۲ معدن مربوط به طلا و ۲ واحد نیز مربوط به فرآوری آهن است.

وی اظهار کرد: چهار جواز تاسیس برای واحدهای فرآوری جدید نیز صادر شده که تا پایان سال آینده این واحدهای فرآوری به بهره برداری می رسد که یکی مربوط به آهن و بقیه فرآوری مس است.

هاشمی فعالیت و کار در معادن شهرستان را فصلی دانست و گفت: دستکم چهار هزار نفر در شهرستان ۸۵ هزار نفری در بخش معادن مشغول به کارند که در فصل پرکار و برداشت معادن این رقم به ۶ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 8209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =