کد خبر 8243
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

صدور ۹ مورد گواهی کشف مواد معدنی در کردستان

صدور ۹ مورد گواهی کشف مواد معدنی در کردستان

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: صدور ۹ مورد گواهی کشف مواد معدنی در کردستان طی سال جاری منجر به افزایش افزون بر یک میلیون تن ذخیره معدنی در این استان شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی سیفی باغی خانی با اشاره به صدور ۹ مورد گواهی کشف مواد معدنی در کردستان طی سال جاری اظهار کرد: این مهم منجر به افزایش افزون بر یک میلیون تن ذخیره معدنی در این استان شد که گام مؤثری در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در این بخش به شمار می‌رود.

وی گفت: کردستان دارای ذخایر غنی و متنوع معدنی اعم از فلزی و غیر فلزی به ویژه طلا، سنگ آهن، سنگ‌های تزئینی و سلیس است و با ایجاد واحدهای فرآوری در آن، امروزه به عنوان یکی از استان‌های معدنی کشور شناخته شده می‌شود.

سیفی باغی افزود: بخش معدن استان در برخی شاخص‌های معدنی هم چون ذخیره استانی، سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی و اشتغال طی سال‌های اخیر با روند صعودی همراه بوده و بازار مصرف، تغییر قیمت و تقاضا بیشترین تأثیر را در فعالیت‌های معدنی دارد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با وجود اینکه بیشترین واحدهای معدنی کردستان در زمره مصالح ساختمانی هستند با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رونق در این بخش امید می‌رود جهشی هم در فعالیت‌های معادن استان که بخشی از آنها راکد و تعطیل هستند، ایجاد شود.

سیفی باغی یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۰ مورد پروانه بهره برداری در استان داریم که از این تعداد ۱۰ مورد از ابتدای سال جاری تا کنون صادر شده و ۲۸ مورد هم پروانه اکتشاف داریم که از این تعداد ۱۹ مورد در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر این ۹ مورد گواهی کشف هم در سال جاری صادر شده است، گفت: از مجموعه معادن استان ۳۵۹ معدن داریم که ۲۰۰ معدن آن فعال و ۱۵۹ معدن دیگر غیر فعال است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن بوده که استخراج اسمی سالیانه آنها بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی و اشتغال اسمی آنها ۵ هزار و ۱۲۱ نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر 8243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =