کد خبر 8274
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

کارگران خواستار لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی شدند

کارگران خواستار لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی شدند

کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد شدید از مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش سن بازنشستگی خواستار رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان شد.

به گزارش آهن نیوز؛ کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از مصوبه مجلس شورای اسلامی در افزایش سن بازنشستگی آن را ضربه‌ای غیر قابل ترمیم به جامعه کارگری توصیف کرد.

در قسمتی از این نامه تصریح شده است: از شورای بیانیه محترم نگهبان انتظار داریم با رد این مصوبه غیرشرعی التیامی بر نگرانی‌های عمیق واردشده بر پیکر کارگران باشند.

کارگران خواستار لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی شدند

نمایندگان مجلس با هدف کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند و بدین ترتیب یکی از مهم‌ترین طرح‌های دوران نمایندگی خود را کلید زدند که واکنش‌ها به آن کم نبوده و کماکان ادامه دارد.

بهارستان‌نشینان در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای با افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند. بر این اساس سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درباره این مصوبه گفته که سقف افزایش سنوات خدمتی برای مردان حداکثر ۳۵ سال یا ۶۲ سال است. برای زنان نیز سقف سنی ۵۵ سال است. 

بر اساس این مصوبه بیمه‌پردازانی که تا ۱۰ سال سابقه کار دارند به سنوات اشتغال آنها به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌شود. البته هنوز این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تائید نشده است. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر 8274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =