کد خبر 8316
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

صدور مجوز معدن و برداشت شن و ماسه در برخی مناطق یزد، غیرکارشناسی است

صدور مجوز معدن و برداشت شن و ماسه در برخی مناطق یزد، غیرکارشناسی است

جانشین قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه وزارت کشور و رئیس کمیته منابع آبی این وزارتخانه گفت: اقداماتی که طی سالیان گذشته در مورد برداشت شن و ماسه و صدور مجوز معدن در برخی مناطق یزد مثل کوه‌کاسه انجام شده بسیار غیر عالمانه بوده و هر فرد یا نهادی دستور آن را داده غیر کارشناسی بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ سردار "علیرضا دُر"، چهارشنبه شب در کارگروه مدیریت جامع حوزه های آبخیز استان یزد افزود: آب سیل با توجه به سیاست پیشینیان و اجداد شما و تجربه ای که بوده است باید در این منطقه ته‌نشین شده و قنوات و سفره های زیر زمینی را تامین کند و نباید در این منطقه اجازه ساخت و ساز و کانون برداشت و شن و ماسه صادر می شد که باید اصلاح و از برداشت جلوگیری گردد.

وی گفت: در مورد چاه های غیرمجاز استان یزد نیز باید زمان بندی آن مشخص شده و با آنها برخورد شود همچنین چهار فرمانداری در این استان نسبت به تشکیل جلسات مرتبط با حوزه آبخیز داری اقدام نکرده بودند که باید پیگیری و انجام شود.

دُر با بیان اینکه لایروبی پل‌ها و مسیرهای رودخانه و آزادسازی معابر نیز باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: برخی از اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی با حوزه آبخیزداری تناسب ندارد و لذا انتظار داریم که فعالیت های انجام شده خارج از حوزه آبخیزداری انجام نشود.

وی ادامه داد: معادنی هم در برخی از حوزه های آبخیز قرار دارد که برخی از آنها باید تعطیل شوند و لازم است جلسه فوق العاده برای این حوزه ها تشکیل و تصمیم گیری شود.

جانشین قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه وزارت کشور گفت: برخی از اقدامات، بر روی حوزه های آبخیز اثر منفی دارد و باعث به وجود آمدن خلل در این مناطق شده و همه اقدامات و برنامه ریزی ها را خنثی می کند و لذا باید در این مورد نیز توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 8316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =