کد خبر 8320
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

تحلیل تکنیکال سهام فخوز آذر ۱۴۰۲ / سهام فولاد خوزستان در جاده نزولی قرار گرفت؟

تحلیل تکنیکال سهام فخوز آذر ۱۴۰۲ / سهام فولاد خوزستان در جاده نزولی قرار گرفت؟

برخلاف نمودار دیگر سهام بازار، چارت قیمت سهام فولاد خوزستان هنوز نشانه‌ای از تغییر رفتار صادر نکرده است. با این حال، قرارگیری قیمت روی تراز ۵۰ درصد فیبوناچی همزمان با بهبود سنتیمنت بازار، باعث شده است قیمت، بازگشتی هرچند کم‌رمق را ثبت کند. با این حال سرونوشت پرتفوی سهامداران فخوز چگونه خواهد بود؟

به گزارش آهن نیوز؛ شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» در بازار اول بورس (تابلو اصلی)  قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر ۵۷ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فخوز» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خریدهای سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان یکی از نمادهای شاخص‌ساز تالار شیشه‌ای است. از این رو می‌توان حدس زد که قیمت سهام این شرکت کورولیشن زیادی با حرکت شاخص کل داشته باشد. پس از افت ۴۱ درصدی قیمت «فخوز» از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری هفته ابتدایی آبان، همزمان با بهبود شرایط نماگرهای سهامی، چرخشی کم‌رمق در قیمت سهام فخوز نیز اتفاق افتاد.

ثبت کف جدید در روند نزولی ادامه‌دار فخوز در کنار عدم شکست سقف‌های تاییدشده این روند، هنوز نشانه‌ای از تغییر رفتار قیمت صادر نکرده است. از این رو عبور قیمت از نزدیک‌ترین سقف تایید (confirm) شده در روند نزولی «فخوز» و یا فراتر رفتن اندازه موج صعودی از اندازه ماژور روند، می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای مبنی بر تغییر روند تلقی گردد. گرچه در اسکیل بزرگتر، مادامی که سطح ۲۵۳ تومان در «فخوز» حفظ شود، روند صعودی آغاز شده از آبان‌ماه سال گذشته، همچنان روند غالب نماد فخوز ارزیابی می‌شود. 

لینک کمکی

در حال حاضر محدوده ۲۵۳ تا ۲۶۰ تومان سطح پر تقاضای بسیار مهمی است که آخرین سنگر سهامداران فولاد خوزستان به شمار می‌آید. این محدوده علاوه بر چرخش‌های قیمت در گذشته، تراز ۶۱.۸ درصد صعود قبلی را شامل می‌شود. 

قرارگیری قیمت سهام فولاد خوزستان روی تراز ۵۰ درصد فیبوناچی ریتریسمنت ترسیم شده بر روی نقطه آغازین و پایانی موج بزرگ صعودی قبلی، به بازگشت قیمت این نماد کمک کرده است. با این حال تا زمانی که حجم معاملات افزایش نیافته است، نمی‌توان روی بازگشت قیمت به روند صعودی حساب کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 8320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =