کد خبر 8335
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تحقق سود 2.6 همتی در نیمه اول سال 1402 / ارتقای مقاومت ساختمان‌ها تا 12 ریشتر در برابر زلزله

در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی
تحقق سود 2.6 همتی در نیمه اول سال 1402 / ارتقای مقاومت ساختمان‌ها تا 12 ریشتر در برابر زلزله

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از تحقق سود 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی در متافو خبر داد. کوهی همچنین اعلام کرد ذوب آهن موفق به تولید تیرآهن‌های مقاوم در برابر زلزله 12 ریشتری شده است. 

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب ‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران، از سود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این شرکت و مثبت بودن تولید عملیاتی آن در نیمه اول امسال خبر داد.  

کوهی همچنین گفت: ذوب آهن در سه مسیر اساسی، پیشران توسعه اقتصادی کشور است. این صنعت در تولید ریل‌های سخت و نرم، توانمندانه عمل کرده و  تا به امروز ۱۵۰ هزار تن ریل، تحویل راه آهن سراسری کرده است. وی افزود: همه پروژه‌های خط آهن سراسری که در کشور ایجاد می‌شود از طرف ذوب آهن تامین شده است. این شرکت، خط ریلی همدان سنندج را به طور کامل اجرا کرده است. همچنین در ملاقاتی که اخیرا با وزیر راه داشتیم قرارداد تهیه و تولید ریل از  چابهار تا مشهد را اجرا کردیم.

کوهی خبر داد: روزهای هفت و هشت آذر، میزبان مدیران متروی کلان‌شهرها در شهر اصفهان هستیم. با توافق وزارت راه و مدیران عامل متروها، کشور را از ورود ریل بی‌نیاز می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: گواهی تنها سازنده ریل آهن را از وزارت صمت دریافت نموده‌ایم.

وی همچنین از تامین تیرآهن‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن در شرکت ذوب آهن خبر داد و گفت: تولید تیرآهن‌های صنعتی برای نهضت ملی مسکن را در دستور کار داریم. انواع تیرآهن‌ها را در ذوب آهن تولید و با نظام ساختمان و مسکن نیز توافق کردیم؛ تا این محصول را برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در اختیار آنها بگذاریم.

کوهی درباره مزایای استفاده از تیرآهن‌های صنعتی در ساختمان‌های بلندمرتبه گفت: کاهش قیمت و کاهش زمان اجرای پروژه و ارتقای امنیت خانواده‌ها دستاورد استفاده از این تیرآهن‌ها هستند. این تیرآهن‌ها ساختمان را در برابر زلزله ۸ تا ۱۲ ریشتری مقاوم می‌کنند؛ در حالی که تیرآهن‌های سنتی تا حداکثر 7 ریشتر در برابر زلزله مقاوم هستند.

وی اضافه کرد: با ارتباط با راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت زیرساخت و وزارت راه و دیگر اعضای هیات دولت، بنا داریم خطوط ریلی مورد نیاز و میلگرد و تیرآهن نهضت ملی مسکن را با تیراژ بالا تامین کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین اظهار کرد: تولید آرک‌های صنعتی برای صنایع معدنی، دیگر دستاورد این  گروه است. پیش از این آرک‌ها با چوب ساخته می‌شد و خطرات جانی زیادی برای کارگران داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 8335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =