کد خبر 8338
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

آهن‌نیوز بررسی می‌کند:

متافو ۱۴۰۲ روز اول؛ از تاخیر در افتتاحیه تا حضور چشمگیر چشم‌بادامی‌ها

متافو ۱۴۰۲ روز اول؛ از تاخیر در افتتاحیه تا حضور چشمگیر چشم‌بادامی‌ها

آهن‌نیوز در روزهای برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی تهران شرحی از آنچه در روز نخست گذشت را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران متافو روز گذشته، ۳ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۶ آذر ادامه دارد. در نمایشگاه این دوره شرکت‌های چینی، روسی و ایتالیایی در کنار شرکت‌های ایرانی حضور پیدا کرده‌اند؛ تا بازار مصرف خود را در ایران توسعه دهند. همان‌طور که انتظار می‌رفت حضور چینی‌ها پررنگ‌تر از کشورهای دیگر بود؛ اتفاقی که نه تنها برآمده از جمعیت بالای این کشور است بلکه از نفوذ روزافزون محصولات چینی، در بازار ایران حکایت دارد.

قرار بود افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح برگزار شود و براساس همین زمان‌بندی، اصحاب رسانه با هدف پوشش رویداد در محل افتتاحیه حاضر شدند؛ اما آنچه آن ساعت در آن محل مشاهده می‌شد؛ صحنه بریده شدن روبان‌ها نبود بلکه هنوز موکت‌های قرمز در حال پهن شدن در مقابل سالن ۳۸ و تجهیزات در حال نصب بودند.

بنابراین خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران در هوای سرد پاییزی نیم ساعتی را منتظر آغاز مراسم افتتاحیه ماندند. در این بین عبدالکریم جلالی مدیر برگزاری نمایشگاه هم گفت‌وگویی با خبرنگاران داشت و اخبار مبنی بر تغییر محل برگزاری نمایشگاه و انتقال آن به محلی دیگر با هدف کاهش حجم ترافیک را به کل تکذیب کرد.

در نهایت ساعت از ۱۱ صبح گذشته بود که عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت معدن تجارت و مجتبی توانگر دیگر نماینده مجلس سررسیدند و با بریدن روبان‌ها نمایشگاه را افتتاح کردند.  

هشت سالن از سال‌های محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به این رویداد اختصاص یافته بود و جدا از سالن‌ها شماری از غرفه‌ها نیز در فضای باز مستقر شده بودند.

این حجم از حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی که در مقیاس‌های گوناگون، دستاوردهای خود را در متافو ۱۴۰۲ به نمایش گذاشته‌اند؛ تحسین‌برانگیز است. اما برخی نکات آن نیز جای تامل دارد از جمله اینکه در رفت‌وآمد بین سالن‌ها تفاوت گرمایش آنها به وضوح مشخص بود. سالن‌هایی که شرکت‌های بزرگ‌مقیاس در آنها مستقر بودند گرم‌تر و سالن‌های دیگر که بیشتر شرکت‌های کوچک مقیاس در آنها جای گرفته بودند، سردتر بودند و از قضا مقامات مسئول هم در بازدید از این رویداد به سالن‌های گرم‌تر و شرکت‌های بزرگ‌مقیاس بسنده می‌کردند.

چنین تبعیضی چیزی شبیه به تامین حامل‌های انرژی در زمان اوج مصرف و محدویت در عرضه را به ذهن متبادر می‌کند؛ زمانی که شرکت‌های بزرگ با جذب حمایت دولتی‌ها در نهایت گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند. در حالی‌که شرکت‌های کوچک باید فارغ از حمایت‌ها در شرایط سخت‌تر به تولید ادامه دهند.

با این حال نمایشگاه تا روز دوشنبه ادامه دارد و باید ببینیم چه اتفاقاتی در این رویداد برای صنایع معدنی ایران رقم خواهد خورد؟ 

انتهای پیام/

کد خبر 8338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =