کد خبر 8341
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

۶۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت راه آهن خراسان جنوبی تخصیص یافت

۶۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت راه آهن خراسان جنوبی تخصیص یافت

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق تهاتر نفتی و مجوز رهبری انجام شد، ۶۰ هزار میلیارد ریال نفت برای طرح راه آهن استان فروخته شد و به زودی وارد استان می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ جواد قناعت جمعه شب در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن از دغدغه های جدی مردم است که ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در فاز اولیه نیاز دارد.

وی افزود: خراسان جنوبی به جهت عقب ماندگی‌های تاریخی در زیرساخت‌ها دچار ضعف است و دولت سیزدهم بیشترین وقت و انرژی خود را برای جبران این کمبودها گذاشته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان بیش از ۲ دهه از خشکسالی رنج می‌برد، گفت: انتقال آب از دریای عمان را پیگیری کردیم و اکنون دارای پیشرفت خوب و در مرحله مسیرسازی است.

وی گفت: پارچه بافی مله خوسف، قابلیت جهانی شدن را دارد و پرونده این هنر صنعت باید به صورت قابل دفاع در یونسکو طراحی شود تا نتیجه بخش باشد.

قناعت ادامه داد: گردشگری، معدن، کشاورزی و مرز در کنار صنایع دستی از پیشران های اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تامین زیرساخت‌ها، میراث فرهنگی هم از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی تعریف شده است.

قناعت با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی خراسان جنوبی تخصصی شده و این نمایشگاه با محوریت هنر دست و سنگ برنامه‌ریزی شده است گفت: در نمایشگاه صنایع دستی مشکلات صنعتگران هم بررسی شده و حضور ۲۶ استان کشور را در نمایشگاه امسال قدر می‌دانیم.

وی افزود: این نمایشگاه سراسری فرصتی برای ظهور و بروز صنعتگران و ایجاد بازارهای نو و زمینه‌ای برای تعالی و پیشرفت صنعتگران و استان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

کد خبر 8341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =