کد خبر 835
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران:

روند قیمتی فولاد جهانی افزایشی می‌شود

روند قیمتی فولاد جهانی افزایشی می‌شود

قیمت محصولات فولادی در محدوده فعلی خود باقی نمی‌ماند و طی زمان باقی مانده تا پایان سال میلادی، باید افزایش قیمت در کالاها محاسبه شود که البته تمام این شرایط، به معاملات جهانی و نتیجه جنگ روسیه و اوکراین بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مصطفی عبداللهی، عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران در رابطه با وضعیت فعلی بازار جهانی فولاد بیان کرد: وضعیت شرکت‌های فولادی تا پایان سال جاری، به معاملات جهانی بستگی دارد. از طرفی، جنگ اوکراین و روسیه در بازار جهانی فولاد موثر واقع شده و با توجه به قیمت فرآورده‌های نفتی و معدنی  به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی، قیمت محصولات فولادی تغییر کند.

وی توضیح داد: قیمت جهانی محصولات فولادی در پایه فعلی نمی‌ماند و به تدریج افزایش خواهد یافت. در این راستا، امکان دارد سیو سودهای بالادست زنجیره فولادی که در کارخانه‌های داخلی صورت می‌گیرد، سودآوری مناسبی نداشته باشند. همچنین در سایر کشورها که هزینه کارگر، سوخت و انرژی مصرفی بیشتری مصرف می‌شود، نمی‌توانند با این قیمت تمام شده، بهره‌وری بالایی کسب کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است که قیمت محصولات فولادی در محدوده فعلی خود باقی نمی‌مانند و طی زمان باقی مانده تا پایان سال میلادی، باید افزایش قیمت در کالاها محاسبه شود که البته تمام این شرایط، به معاملات جهانی و نتیجه جنگ روسیه و اوکراین بستگی دارد.

عبداللهی با تأکید بر افزایش قیمت محصولات گفت: در حال حاضر در همه جای دنیا، بحث تورم و گرانی جولان می‌دهد که با وجود آنها نهاده‌های فولادی قطعاً کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد. بنابراین، زمانی که کارخانه‌ها از توجیه اقتصادی خارج شوند، برخی از آنها مجبور به توقف شده و برخی دیگر نیز، با رسیدن به کف بازار جهانی افزایش می‌یابند.

انتهای پیام/

کد خبر 835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =