کد خبر 8358
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

بورس دوباره سقوط کرد

بورس دوباره سقوط کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات اولین روز کاری هفته با کاهش ۲ هزار و ۳۱۴ واحد همراه شد.

به گزارش آهن نیوز؛ امروز در اولین روز کاری هفته همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است.

شاخص کل بورس با کاهش ۲۳۱۴ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۰ هزار ۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با کاهش ۳۲۸ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۸۹۶ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که حاکی از ارزش روز شرکت‌های بورسی است به بیش از ۷ میلیون و ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل معاملاتی یک دهم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۰.۵ درصد کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور ۰.۱۴ درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۱۲ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۱ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای مخابرات ایران و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۹ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۱۰۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۸۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صبا فولاد خلیج‌فارس، برق و انرژی پیوند، مادیران، انتخاب الکترونیک و مولد نیروگاهی تجارت فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهرصادرات و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در بازار داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 8358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =