کد خبر 8359
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

با ذخیره‌سازی بریکت سرد، از زمستان عبور می‌کنیم / اولین شرکت فولاد هیدروژنی خواهیم بود

در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی
با ذخیره‌سازی بریکت سرد، از زمستان عبور می‌کنیم / اولین شرکت فولاد هیدروژنی خواهیم بود

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری امروز درباره چالش انرژی صنعت فولاد گفت:برای عبور از زمستان، ذخیره‌سازی بریکت سرد را جایگزین ذخیره‌سازی گاز می‌کنیم. همچنین استفاده از هیدروژن، بخش دیگری از کسری انرژی را جبران خواهد کرد. برای استفاده از هیدروژن، مذاکرات و اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم و با آغاز طرح، اولین شرکت فولادی هیدروژنی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در نشست خبری این شرکت که در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی برگزار شده بود؛ در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون چالش‌ انرژی صنعت فولاد ضمن بیان مطلب فوق افزود: راهکارهای مختلفی برای تامین انرژی وجود دارد؛ اما باید به تولید اقتصادی محصول توجه ویژه‌ داشته باشیم و اقدامات و گام‌های بعدی را با در نظر گرفتن این نکته، بررسی و انتخاب کنیم.

امین ابراهیمی همچنین درباره رویکرد شرکت برای جذب سرمایه‌گذار گفت: پروژه زمزم ۳ و شادگان را بر اساس منابع مالی خود جلو بردیم اما برای گام پنجم توسعه حتما وارد مشارکت‌های افقی و عمودی خواهیم شد. عاقبت صنعت فولاد پکپارچگی است.در این زمینه مذاکرات مثبتی داشتیم که در حال حاضر امکان انتشار اطلاعات مرتبط با آن را نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان درباره همکاری این شرکت با شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در شرایط تحریم به‌خوبی جای خالی شرکت‌های دانش بنیان خارجی را پر کردند. به کمک همین شرکت‌های  ایرانی بود که پروژه برگرداندن آب را با موفقیت پیاده کردیم و موفق شدیم مصرف آب را از ۴ مترمکعب برای تولید هر تن فولاد به ۲ مترمکعب برسانیم. البته درباره کاهش تولید پسماندهای صنعتی این رقم، نهایت و غایت ذهنی ما نیست؛ پتانسیل کاهش مصرف آب تا یک متر مکعب را داریم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

امین ابراهیمی درباره وضعیت شرکت فولاد خوزستان در بازار بورس گفت: متعهد هستیم درصد سود مطلوب را برای سرمایه‌گذاران محقق کنیم. اگرچه امسال به‌دلیل مشکلات انرژی که منجر به 25 روز تعطیلی کامل کارخانه و توقف تولید شد؛ 12 هزار میلیارد تومان از فروش و 4 هزار میلیارد تومان از سود را از دست دادیم؛ اما از تعهد سال گذشته خود درباره نرخ سود فراتر رفتیم. به سرمایه‌گذاران این نوید را می‌دهیم که در ماه‌های آینده سود مطلوب‌تری را   محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر 8359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =