کد خبر 8360
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه:

پذیرای همه ظرفیت‌های باز کشور در حوزه فناوری هستیم

در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی
پذیرای همه ظرفیت‌های باز کشور در حوزه فناوری هستیم

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان به تعهد خود برای ورود صنعت فولاد به این حوزه و گذر از روش‌ها و فرآیندهای سنتی عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با شرکت فولاد مبارکه که در بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی برگزار شد؛ ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر این شرکت در حوزه فناوری گفت: برای ورود به حوزه دانش‌بنیان دو راه پیش رو داشتیم. یک راه، توسعه و خلق تکنولوژی به‌صورت مستقیم و مالکیت فرآیندهای ساخت و دومی روی آوردن به نوآوری باز و استفاده از همه ظرفیت‌های پیش‌رو در کشور بود. علیرغم خطرپذیر بودن سرمایه‌گذاری باز، وارد تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکی شدیم که با وجود ظرفیت‌های علمی مطلوب‌شان، توان سرمایه‌گذاری گسترده برای بهره‌گیری کامل از این استعدادهای بالقوه را نداشتند.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: به عنوان گام اول، ضمن سرمایه‌گذاری در گروه‌ها و شرکت‌های فناوری که توان تکنولوژیکی خوبی داشتند؛ به توانمندسازی آن‌ها کمک کردیم و خدمات موردی از آن‌ها دریافت نمودیم. امروز زمان عملی کردن گام دوم و یکپارچه کردن این شرکت‌های فناوری فرا رسیده است . تاکنون ۲۸ شرکت را از بین ۲۰۰ شرکت فعال در این زمینه، برای گام دوم همکاری انتخاب کردیم و متعهد شدیم در حوزه‌های مختلف از جمله آب، انرژی، اقتصاد چرخشی و توسعه محصول گام‌های فناورانه جدی تری برداریم. 

انتهای پیام/

کد خبر 8360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =