کد خبر 8378
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

ثبت اختراع دستگاه اندازه‌گیری آهن کل اسفنجی فولاد خوزستان در جهان

ثبت اختراع دستگاه اندازه‌گیری آهن کل اسفنجی فولاد خوزستان در جهان

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان : دستگاه منحصر به‌ فرد اندازه‌گیری آهن کل اسفنجی برای اولین بار در فولاد خوزستان اختراع و به نام این شرکت ثبت جهانی شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهندس مهران خرم‌نیا، با اشاره بر لزوم بروزرسانی تکنولوژی‌ها در صنعت فولادسازی اظهار داشت: به دلیل ماهیت صنعت فولادسازی ممکن است مرگ تکنولوژی در این صنعت چند دهه طول بکشد.

وی افزود: به همین دلیل نیاز است شرکت‌ها و صنایع فولادسازی به صورت مداوم نسبت به بروزرسانی تکنولوژی خود اقدام نمایند تا به افزایش بهره‌وری کمک کند.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان به دلیل قدمت بالای خود، نیاز به بروزرسانی تکنولوژی دارد و در این زمینه طرح زمزم۳ یکی از طرحهای تکنیکال در راستای این اقدام خواهد بود.

وی افزود: حجم سرمایه‌‍گذاری داخلی این طرح ۵۰۰ میلیون یورو است که به دلیل جلوگیری از خدشه به روند فعلی تولید، ۸ ساله زمان‌بندی شده که بهره برداری از آن منجر به رقابت پذیری بیشتر بازار فولاد خواهد شد.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان گفت: طرح زمزم۳ ظرفیت ظرفیت تولید در فولاد خوزستان را به ۵ میلیون می‌رساند که با وجود ظرفیت ۲ میلیونی در فولاد شادگان، رقم تولید به ۷ میلیون تن خواهد رسید.

خرم نیا با اشاره به سرمایه گذاری‌ها در زمینه تحقیقات، بیان داشت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقا بهره وری، کنترل آلودگی، افزایش کیفیت آب مصرفی و افزایش تولید در حال اجرا می‌باشد.

اختراعی جهانی در فولاد خوزستان

مهران خرم‌نیا در ادامه با اشاره به روند بومی سازی در فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان در زمینه بومی سازی قطعات و تکنولوژی از ابتدا پیشگام بوده است و این مسیر با قدرت ادامه خواهد داشت.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: در این زمینه، بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۶۳۴۰ قطعه مورد نیاز فولادسازی در این شرکت بومی سازی شده که باعث صرفه جویی ۳۶ میلیون یورویی شده است.

وی افزود: بومی سازی قطعات و تکنولوژی‌ها یکی از ضرورت هاست که از توقف چرخ تولید در شرایط تحریمی امروز کشور جلوگیری می‌نماید.

خرم نیا گفت: دستگاه منحصر به فرد اندازه گیری آهن کل اسفنجی برای اولین بار در فولاد خوزستان اختراع و به نام این شرکت ثبت جهانی شده است و اکنون نه تنها در کشور بلکه در کشورهای دیگر نیز درحال معرفی است.

وی افزود: دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی در محیط بسته از دیگر بومی سازی‌های فولاد خوزستان است که منجر به شکستن انحصار آن از چند کشور محدود شده است.

خرم نیا خاطرنشان کرد: این دستگاه با استفاده همزمان از تکنولوژی پیچیده نانو و پلاسما فضای محیط بسته را برای کارکنان کاملا پاک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =