کد خبر 8381
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

۶۷ درصد ذخایر زغال سنگ خراسان جنوبی دست نخورده است

۶۷ درصد ذخایر زغال سنگ خراسان جنوبی دست نخورده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی قرار دارد و ۶۷ درصد این ذخایر هنوز دست نخورده است.

به گزارش آهن نیوز؛ احمد آریافر افزود: بنابراین هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنیم در حالی که کشور به فولادسازی نیاز دارد و از طرفی صنعت فولاد برای تداوم تولید به زغال نیاز دارد پس باید ظرفیت تولید زغال سنگ استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲ نوع زغال سنگ حرارتی و کک شو در خراسان جنوبی بیان کرد: زغال سنگ‌های حرارتی در تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طرفی یکی از زیر ساخت‌هایی که استان از کمبود آن رنج می‌برد، تامین برق است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های این استان سرمایه‌گذاری در بخش تولید زغال سنگ است گفت: سالیان متمادی قرار است نیروگاه حرارتی در استان ساخته شود که متاسفانه به دلایلی این اقدام صورت نگرفته در صورتی که ذخیره زغال خوبی داریم.

وی افزود: دولت وزارت نیرو را مکلف کرده که سالانه پنج هزار مگاوات برق حرارتی تولید کند و این تکلیف برای ما شرایطی را ایجاد کرده است که به سمت ساخت نیروگاه حرارتی برویم.

آریافر با بیان اینکه مصرف زغال کک شو در فولاد و ذوب آهن است گفت: ما در این بخش وارد کننده هستیم و سالانه ۲ میلیون تن کنسانتره زغال را وارد کشور می‌کنیم پس ضروری است که ابتدا با استخراج این زغال، نیاز صنعت فولاد را پاسخ دهیم.

وی عنوان کرد: با این اقدام زنجیره ارزش زغال سنگ در استان تکمیل می‌شود و صنایع جوار معدنی هم توسعه پیدا می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: مجموعه وزارت نیرو مصمم است که در زمینه ساخت نیروگاه حرارتی در خراسان جنوبی براساس تفاهم نامه منعقد شده ورود پیدا کند و در حال برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه از طریق بخش دولتی یا خصوصی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 8381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =