کد خبر 8383
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

بهترین نوع میلگرد در بازار آهن آلات کدام است؟

بهترین نوع میلگرد در بازار آهن آلات کدام است؟

در کشور ایران به علت بهره مندی از منابع بسیار بالای سنگ آهن و زغال سنگ، افراد بسیاری در زمینه فولاد و صنایع وابسته به آن، فعالیت می کنند. به عنوان مثال کارخانه های بسیاری در ایران مشغول به تولید و توزیع مقاطع فولادی همچون میلگردها می باشند؛ چراکه یکی از مهم ترین اجزا در ساخت و ساز به حساب می آیند و مقاومت ساختمان را تامین می کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ به علت تنوع میان تولید کنندگان و وجود انواع مختلف از میلگرد در بازار آهن آلات، لازم است برای خرید آن، جوانب مختلف بررسی شود تا علاوه بر خرید با کیفیت، در صرف هزینه ها نیز صرفه جویی شود. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین نوع میلگرد در بازار و نکاتی من باب انتخاب مناسب از آن بپردازیم.

میلگرد چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

میلگرد میله ای باریک، توپر و طویل است که به 2 شکل کلی ساده و آجدار، تولید و در بازار آهن آلات عرضه می گردد. این مقاطع فولادی یا به تنهایی و یا در ترکیب با بتن (بتن مسلح) در سازه مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

بهترین میلگرد ساده کدام است؟

میلگرد ساده به میلگردی اطلاق می گردد که دارای سطحی صاف و بدون آج باشد. این میلگرد به آسانی مورد خمکاری قرار می گیرد و برش آن دشوار نیست. با توجه به این خصوصیات، میلگرد ساده جایی در ساخت سازه های سنگین مانند پل ها ندارد.

در ایران کارخانه های مختلفی همچون ذوب آهن اصفهان، کویر کاشان، میلگرد نیشابور، بافق یزد، کوثر اهواز و غیره، به طور گسترده، به ساخت میلگردهای فولادی ساده مشغول هستند. لازم به ذکر است که تولید این مقاطع باید بر اساس استاندارد ملی با شماره 3132 صورت گیرد.

شرکت فرداد تجارت آهن اسپادانا، انواع میلگرد ساده را با بهترین قیمت موجود در بازار آهن در اختیار خریداران قرار می دهد.

بهترین میلگرد آجدار کدام است؟

در مقابل میلگرد ساده، نوعی میلگرد تحت عنوان میلگرد آجدار وجود دارد که سطح آن دارای آج یا برجستگی می باشد و وجود آن سبب جلوگیری از لیز خوردن میلگرد در بتن و نهایتا افزایش مقاومت کششی بتن می گردد. میلگرد آجدار در ساختمان سازی، ساخت سازه های بتنی، ساخت بتن مسلح و غیره کاربرد دارد.

همانند میلگرد ساده، میلگرد آجدار نیز مطابق با استانداردهای مشخص در کارخانه هایی همچون ذوب آهن اصفهان، بافق یزد، کوثر اهواز و غیره، تولید و توزیع می گردد. با این وجود این حقیقت که در حال حاضر بهترین و باکیفیت ترین نوع میلگرد توسط کارخانه ذوب آهن به تولید می رسد را نمی توان انکار کرد.

نکاتی در ارتباط با خرید بهترین نوع میلگرد

امکان پذیر نیست که بتوان ادعا کرد بهترین میلگرد موجود در بازار کدام است. این امر نیز به آن علت است که در مناطق مختلف و شرایط جوی متفاوت، انواع گوناگونی از میلگرد مورد نیاز خواهد بود. همچنین بسته به نوع کاربرد این مقطع فولادی، می توان از انواع مختلف آن استفاده نمود. با این وجود می توان نکاتی را ذکر کرد که با کمک آن بتوان خریداری مناسبی از میلگرد انجام داد. به عبارتی این نکات راهنمای خرید میلگرد به حساب می آیند:

  • ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در محصول
  • برند کارخانه تولید کننده
  • قطر و جنس میلگرد
  • برخورداری از علائم اختصاری درج شده بر میلگرد

ممنوعیت جوشکاری

یکی از نکات قابل توجه در خرید میلگرد آن است که تهیه آن، کاملا متناسب با نوع کاربری باشد. به عنوان مثال در مناطقی که رطوبت و بارش بسیار زیادی وجود دارد، میلگردهای ضدزنگ و یا دارای پوشش اپوکسی بهترین گزینه برای میلگرد به حساب می آیند. این در حالی است که در مناطقی که آب و هوای خشک داشته باشد، این ویژگی مزیت تلقی نمی شود و تنها سبب افزایش هزینه ها خواهد شد.

جمع بندی

میلگرد مقطعی میله ای شکل و توپر است که یا به صورت ساده و یا به شکل آجدار مورد استفاده قرار می گیرد. نوع اول در صنایع سبک تر و نوع دوم این میلگرد در صنایع سنگین تر همچون ساخت سازه های عظیم و با هدف افزایش مقاومت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

از آن جایی که کاربرد میلگردها همواره یکسان نیست، در زمان های متفاوت میلگردهای مختلف می توانند دارای عملکرد بهتری باشند. به طور کلی می توان اظهار کرد که بهترین نوع میلگرد در بازار، میلگردی است که توسط کارخانه های برتر و مطرح کشور همچون ذوب آهن اصفهان تولید شده باشد، ساخت آن مطابق با استانداردهای لازم انجام گیرد و مشخصات آن متناسب با محل مورد استفاده میلگرد باشد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است

انتهای پیام/

کد خبر 8383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =