کد خبر 8387
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

گلایه معاون فروش فولاد خوزستان از دولتی‌ها:

ظرفیت‌سازی شد؛ اما زیرساخت‌ها فراهم نیست / تلاش برای کنترل قیمت‌ها، ناعادلانه است

ظرفیت‌سازی شد؛ اما زیرساخت‌ها فراهم نیست / تلاش برای کنترل قیمت‌ها، ناعادلانه است

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر نقش دولت در حمایت از صنایع پیشرو گفت: در صنعت فولاد فراهم کردن زیرساخت‌ها همگام با ظرفیت‌سازی پیش نرفت. امروز ظرفیت تولید بیشتر داریم؛ اما زیرساخت‌هایی که از تولید مازاد حمایت کند فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز، رضا وکیلی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق، افزود: افزایش تولید، نیاز به بهره‌مندی از چتر حمایتی دولت و ترمیم زیرساخت‌ها دارد. اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر، این چتر حمایتی برداشته شد. 

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان تاکید کرد: برنامه‌های خوبی در این حوزه تدوین شد؛ اما در مورد جزییات، سیاست‌گذاری‌ها به‌درستی انجام نشد. رکود و فراهم نبودن زیرساخت‌ها در حوزه مسکن، راه و سایر حوزه‌های صنعت، مستقیم بر بازار داخلی فولاد اثر می‌گذارد. 

رضا وکیلی همچنین در مورد بازارهای خارجی گفت: قطعا تحریم‌ها بر نرخ صادرات اثرگذار است؛ اما تنها عامل تعیین‌کننده نیست. عضویت ایران در شانگهای و بریکس، نقطه عطف خوبی برای همه صنایع داخلی از جمله صنعت فولاد خواهد بود و پس از این پیمان، دیگر کشورهای عضو از محصولات ایرانی، استقبال بیشتری می‌کنند.

فولاد خوزستان تجربه صادرات به ۲۸ کشور دنیا را دارد و سالانه، به‌طور میانگین، 10 تا 15 کشور از سراسر جهان، مقصد محصولات ما هستند. امسال صادرات به دو کشور جدید در شمال آفریقا را در دستور کار خود داریم و در حال رصد بازارهای جدید هستیم. 

ایشان همچنین به چالش‌های پیش‌روی فولاد خوزستان در چند سال اخیر و به‌ویژه سال گذشته از جمله جنگ اوکراین و روسیه، چالش انرژی و رکود در بازار داخلی اشاره کرد و گفت علیرغم همه حوادث پیش‌آمده تمام تلاش خود را برای تحقق حداکثر سود برای همه ذینفعان از جمله سهامداران و مردمی که میزبان کارخانه‌های ما هستند؛ کردیم.

رضا وکیلی همچنین با اشاره به قیمت فولاد در بازارهای داخلی افزود: تلاش‌های اخیر دولت برای کنترل قیمت فولاد ناعادلانه است. تورم سال گذشته فولاد، صفر بود در حالیکه با افزایش قیمت نهاده‌ها، مالیات، انرژی، خدمات و سایر کالاها و اقلام مرتبط، کارخانه‌های فولاد فشار بسیاری را تجربه کردند.

انتهای پیام /

کد خبر 8387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =