کد خبر 8429
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

تامین مواد اولیه شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری تضمین شد

تامین مواد اولیه شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری تضمین شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین کلنگ زنی خط تولید ورق گالوانیزه شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: اگر طرح‌های اقتصادی با ارزش افزوده مناسب وجود دارد، نباید در اجرای آن‌ها درنگ کرد. با توجه به نیاز کشور و نقش شرکت ورق خودرو در تامین ورق‌های گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی، کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری باید ۲۴ ساعته کار کند و مواد اولیه مورد نیاز آن به ویژه ورق فول هارد به صورت تضمینی تامین شود.

به گزارش آهن نیوز؛ آیین کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ این شرکت همزمان با سیزدهمین سالگرد بهره‌برداری آن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد. این خط گالوانیزه جدید با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان‌، قابلیت تولید انواع ورق گالوانیزه در گریدهای متنوع را داراست و می‌تواند نیاز صنایع خودروسازی و لوازم خانگی را برطرف کند. این طرح قرار است طی ۳۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه این رویداد با اشاره به نیاز ۹ میلیون تنی کشور به ورق‌های فولادی اظهار کرد: در مدیریت زنجیره فولاد باید همزمان با تامین منافع بنگاه‌های تولیدی، بازار نیز کنترل شود.

فولاد مبارکه یک شرکت مادر است که عملکرد آن به صورت مستقیم بر صنایع پایین دستی تاثیر می‌گذارد. امروز ظرفیت تولید عملیاتی ورق‌های فولادی در کشور ۷.۵ میلیون تن است که با در نظر گرفتن نیاز ۹ میلیون تنی کشور، ۱.۵ میلیون تن ناترازی در این حوزه وجود دارد. طرح‌های توسعه‌ای مطمئنی باید در تامین ورق فولادی کشور و منطقه اجرا شود وی افزود: این ناترازی باید از طریق افزایش ظرفیت تولید، استفاده از ظرفیت‌های موجود بلااستفاده، سرمایه‌گذاری جدید و یا واردات به صورت کوتاه مدت برای تامین نیاز صنایع پایین دستی رفع شود. واردات، بخشی از زنجیره تامین صنایع پایین دستی است. فولاد مبارکه نیز باید واردات و صادرات را در برنامه داشته باشد اما برای افزایش تولید برنامه‌ریزی کند.

وزیر صمت تصریح کرد: با توجه به نیازهای آتی کشور به ورق‌های فولادی، باید طرح‌های مطمئنی برای تامین ورق در سطح کشور و منطقه داشته باشیم. اگر طرح‌های اقتصادی با ارزش افزوده مناسب وجود دارد، نباید در اجرای آن‌ها درنگ کرد. با توجه به نیاز کشور و نقش شرکت ورق خودرو در تامین ورق‌های گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی، کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری باید ۲۴ ساعته کار کند و مواد اولیه مورد نیاز آن به ویژه ورق فول هارد به صورت تضمینی تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =