کد خبر 843
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

افتتاح طرح فولاد بوتیای ایرانیان کرمان

افتتاح طرح فولاد بوتیای ایرانیان کرمان

بهره‌برداری از پروژه فولادسازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با ظرفیت سالانه ۱.۵ میلیون تن که آبان‌ماه سال گذشته با حضور جمعی از مدیران و متصدیان و مدیرعامل بانک پاسارگاد بصورت آنلاین برگزار شد، در هفته دولت توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش آهن‌نیوز، مجموعه فولاد بوتیای ایرانیان از  سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، با هدف تکمیل زنجیره تامین فولاد کشور و رسالت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی با ایجاد کارخانه‌های تولید کنسانتره، گندله، احیا مستقیم، فولادسازی و ریخته‌گری و همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی آغاز به کار کرده است. این مجتمع با احتساب ۱۰۳ هکتار اراضی فضاهای جنبی و غیرصنعتی مجموعا در زمینی به مساحت ۶۶۳ هکتار در استان کرمان و در ۲۷ کیلومتری غرب شهر کرمان احداث شده است.

در سال ۱۳۹۲ اقدامات اولیه در رابطه با طراحی و ساخت پروژه فولاد بوتیا همزمان با گندله‌سازی انجام و در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ قراردادهای عملیاتی شدن اجرای آن نهایی شد. فولاد بوتیا پنج پروژه کلان در دستور کار دارد که پروژه گندله‌سازی آن در سال ۱۳۹۶ در مدار تولید قرار گرفته است. در سال ۱۳۹۸ نیز با حمایت صندوق توسعه ملی پروژه فولاد بوتیا، این طرح جان تازه‌ای گرفت. در نهایت بهره‌برداری از فولادسازی بوتیای ایرانیان آبان ماه سال گذشته در مراسمی بصورت آنلاین (با توجه شیوع ویروس کرونا) با ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن با حضور مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیرعامل میدکو، مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان و جمعی از مدیران و متصدیان برگزار شد.

پس از بهره‌برداری کامل شامل واحدهای مکانیزه دریافت، تخلیه، انباشت، برداشت و انتقال مواد، ایستگاه مانوری راه‌آهن، واحد گندله‌سازی، واحد احیا مستقیم، ایستگاه گاز، واحدهای ذوب و ریخته‌گری مداوم، واحد تولید اکسیژن، سیستم تصفیه آب و بازیافت پساب آب، پست اصلی برق،نیروگاه سیکل ترکیبی و ابنیه جانبی، انبارها و فضای سبز خواهد شد.

بهره‌برداری از پروژه فولادسازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با ظرفیت سالانه ۱.۵ میلیون تن که آبان ماه سال گذشته با حضور جمعی از مدیران و متصدیان و مدیرعامل بانک پاسارگاد بصورت آنلاین برگزار شد، در هفته دولت سال جاری توسط رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =