کد خبر 8437
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

سنگ‏‏‌آهن در سقف نرخ ۱۸ ماهه

سنگ‏‏‌آهن در سقف نرخ ۱۸ ماهه

سنگ‌آهن وارداتی به چین با ثبت پنجمین هفته متوالی رشد قیمتی به بیشترین قیمت در بازه ۱۸ماهه صعود کرد. ظرف روز ابتدایی بازگشایی بازار در هفته جاری نیز این رکورد قیمتی برای سنگ‌آهن حفظ شد. در حالی بهای سنگ‌آهن به بیشترین نرخ در بازه ۱۸ماهه صعود کرد که دولت چین درصدد کنترل بهای این محصول وارداتی است، اما سیاست‌های اجراشده تاکنون توان کنترل قیمت این محصول را نداشته است.

به گزارش آهن نیوز؛ بهای سنگ‌آهن وارداتی به چین به بیشترین میزان پس از روزهای پایانی ماه مه ۲۰۲۲ صعود کرد. این رشد قیمتی در حالی در بازار سنگ‌آهن رقم خورد که سایر محصولات معدنی و صنعتی در محدوده‌ای نزدیک به کف قیمت یک‌سال اخیر خود نوسان دارند، اما امیدواری به جهش تقاضا برای محصولات فولادی از سوی چین باعث شده است تا سنگ‌آهن صعودی شود.

صعود سنگ‌آهن در بازه ماهانه و سالانه تثبیت شد

ظرف روز جمعه ۲۴ نوامبر سنگ‌آهن عیار ۶۳.۵‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین برای تحویل در ماه نوامبر تا ۱۳۶دلار به ازای هر تن قیمت خورد که این نرخ بیشترین بهای فروش این محصول پس از ماه مه ۲۰۲۲ بود. احتمال افزایش تقاضا همراه با خطر کاهش عرضه، از این رشد قیمتی حمایت کرد. ظرف روز دوشنبه ۲۷نوامبر و پس از بازگشایی بازارها در این روز، سنگ‌آهن این رکورد قیمتی را حفظ کرد و در همین نرخ معامله شد. سنگ‌آهن وارداتی به چین در بازه هفتگی رشد ۲.۶۵درصدی و در بازه ماهانه افزایش ۱۲.۸۶ درصدی داشت. این در حالی است که نرخ این محصول در بازه سالانه رشد ۳۴درصدی داشته است.

در حالی بر نرخ سنگ‌آهن وارداتی به بنادر شمالی چین افزوده شد که مسکن در این کشور به دلیل فروکش تقاضا ارزان می‌شود؛ اما وعده‌های دولت چین برای حمایت از بخش زیرساخت و شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک در این کشور باعث شده است تا سنگ‌آهن و فولاد بی‌توجه به داده‌های بخش املاک در مسیر صعود نرخ نوسان داشته باشند. هفته گذشته دولت پکن اعلام کرد که انتشار اوراق قرضه یک‌تریلیون یوآنی با هدف بهبود پروژه‌های زیرساختی و تولیدی را تسریع خواهد کرد؛ این تصمیم دولت چین به تحریک بازار سنگ‌آهن و فولاد در چین انجامید.

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/

کد خبر 8437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =