کد خبر 8462
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

تولید آهن اسفنجی در ایران با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است

تولید آهن اسفنجی در ایران با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولید آهن اسفنجی از فرودین تا پایان مهر امسال را ۲۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید، افزایش ۵ درصدی را به همراه داشته است.

به گزارش آهن نیوز؛ وحید یعقوبی افزود: جایگاه هفتم دنیا را به لحاظ تولید ماهانه فولاد بدست آورده ایم، اما همچنان در مجموع ِ تولید، رتبه دهم دنیا را داریم و رقبای سرسختی مثل ایتالیا داریم که همگام با ما حرکت می‌کند.

وی گفت: اگر بتوانیم تولید فولاد را در همین سطح، تا پایان سال میلادی حفظ کنیم، به مانند سال‌های قبل، رتبه دهم دنیا را خواهیم داشت، اما اگر مسائل انرژی و محدودیت‌ها موجب شود تولید فولاد کشور ا‏ُفت کند، ممکن است جایگاه دهم دنیا را به ایتالیا واگذار کنیم.

یعقوبی به تولید در بخش‌های مختلف فولاد در هفت ماهه امسال نیز اشاره کرد و افزود: در بخش‌های میانی شامل بیلت و بلوم و همچنین اسلب حدود ۱۸ و نیم میلیون تن، در مقاطع طویل فولادی شامل میلگرد، تیرآهن و نبشی ناودانی حدود ۷ ونیم میلیون تن، در محصولات تخت فولادی شامل انواع ورق‌های گرم، سرد و پوشش دار است حدود ۵ و نیم میلیون تن تولید داشتیم.

یعقوبی با اشاره به افزایش قابل توجه تولید برخی محصولات مثل تیرآهن در آمار هفت ماهه امسال افزود: تولید تیرآهن در این مدت بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است که ارتباط مستقیم با تقویت بازارهای صادراتی این محصول و همچنین ساخت و سازها در بخش طرح ملی مسکن و دیگر بخش‌ها دارد.

وی گفت: در بخش ورق‌های تخت، بیشترین افزایش تولید را ورق‌های پوشش دار داشت و بویژه در ورق‌های گالوانیزه خودرویی افزایش تولید داشتیم و بخش زیادی از نیاز صنعت خودرو را تامین کردیم و همینطور در آهن اسفنجی هم افزایش ۵ درصدی تولید را شاهدیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در برخی از محصولات مانند اسلب و میلگرد هم در این مدت ۷ ماه کاهش تولید داشتیم و امیدواریم تا پایان سال با بهتر شدن شرایط صادرات این محصولات، این افزایش تولید را هم به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 8462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =