کد خبر 8467
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

حجم عرضه نوردی‌ها کم شد/افت نرخ پایه میلگرد بورسی به کانال ۱۷ هزار تومان

حجم عرضه نوردی‌ها کم شد/افت نرخ پایه میلگرد بورسی به کانال ۱۷ هزار تومان

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز هشتم آذر ۱۴۰۲ قرار است ۳۵۲ هزار و ۶۴۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز هشتم آذر ۱۴۰۲ قرار است ۳۵۲ هزار و ۶۴۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۱۷/۷ درصد کاهش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ۵ هزار و ۲۸۴ تن کاهش نسبت به هفته قبل به مقدار ۱۶ هزار و ۸۳۹ تن عرضه شده است که نرخ پایه آن با کاهش ۰/۹ درصد به مبلغ ۲۱ هزار و ۲۳۵ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۴۷۳ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار ۹۷۶ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۳۰۷ هزار و ۷۴۴ تن کاهش حجم ۱۷/۵ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۲۰۲ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۲۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۸۱ تومان کمتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۴۸۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۷ هزار و ۷۰۶ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۱۵ تومان است.

ناودانی با ۳ هزار و ۸۱۶ تن حجم عرضه شده، ۱/۹ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۷۱ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجم ۱۸/۲ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، فقط دو شرکت به صورت نقدی و مابقی به صورت اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۶۲/۶ درصد کاهش نسبت به عرضه قبل، به مقدار ۲ هزار و ۱۵۰ تن و کاهش ۴/۳ درصدی نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۲۲ هزار و ۱۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۴ تومان از طرف ۴ شرکت که به جز یک مورد مابقی تسویه نقدی دارند، بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

حجم عرضه نوردی‌ها کم شد/افت نرخ پایه میلگرد بورسی به کانال ۱۷ هزار تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =